DSVP – VVZwammerdam: 1 – 1

VVZwammerdam heeft zichzelf voor de tweede week op rij niet beloond met wat een overwinning had kunnen en eigenlijk ook had moeten zijn. In alle linies was VVZwammerdam sterker, maar wist uiteindelijk te weinig echt door de vijandelijke linies (in beton gegoten) te komen.

Aanvoerder Lars Kremer verbijt hier de pijn.

Het gevaar van een counter was er altijd, zodat de 1 – 1 weliswaar geen afspiegeling van de krachtsverhouding was, maar wel de realiteit. Die is dat VVZwammerdam zich handhaaft op de ranglijst en kijkend naar de doelcijfers zich echt een “middenmoter” mag noemen. We scoren vaak ten opzichte van de concurrentie, laten ook wat doelpunten tegen toe. De wedstrijd was amper 3 minuten oud of er gebeurde wat aan de zijlijn al werd voorzien: Michell Bons werd weggeschopt door de rechtsback van DSVP. Donny van der Neut gokte vanaf hoogte 16 meter vanaf de zijlijn op een fout van de keeper en het was raak: 0 – 1. De wedstrijd ging door op een redelijk niveau en uit een corner (gebeurt niet vaak) in de 18e minuut kopte DSVP raak. Zelfs Ruben de Bruin, uitstekend opgesteld bij de paal, kon geen redding meer brengen op de precies ingekopte bal van de lange DSVP-spits. Amper 5 minuten later miste Koen Woudenberg wat de grootste kans op een overwinning van VVZwammerdam zou blijken te zijn. Na de mooiste aanval van de wedstrijd over links en diverse schijven knalde hij in vrije positie in 1 keer de bal over het doel. Er kwamen nog kansen voor Koen Woudenberg en Mitchell Bons, maar geen doelpunten. Ook vergat de scheidsrechter een penalty aan VVZwammerdam te geven, iets waar later vriend en vijand en, naar het schijnt ook de scheidsrechter, het wel over eens waren. Jammerlijk foutje. Verder erg goed gefloten.

In de tweede helft kroop DSVP verder in zijn schulp, de spits werd in de achterhoede geposteerd en met een libero en een verdedigend middenveldblok werd gepoogd de Dammenaren van een verdiende overwinning af te houden. Omdat de broertjes Bons deze middag weer eens niet te stuiten waren, kwamen er veel vrije trappen, ook in de buurt van de 16 meter. Lars Kremer kon een muur die op 7 meter stond wel omzeilen, maar niet de doelman. Reijer Peters schoot nog een vrije trap goed in, maar kwam niet tot scoren. In de 75e minuut ontsnapte VVZwammerdam aan een tegendoelpunt door een fenomenale redding van Emiel Samsom die de bal tegen de lat wist te werken. In de 90e minuut knalde Reijer Peters nog goed op doel, maar de keeper bracht redding voor de blauw-witten. Al met al een wedstrijd die liet zien waar VVZwammerdam thuishoort: de middenmoot. En dat is positief bedoeld.

We zorgen elke week voor leuke wedstrijden die meer dan het aanzien waard zijn. En dat is ook wat waard. En met deze speelwijze leg je wel de basis om hoger in de ranglijst te spelen. Volgende week thuis tegen WDS en dat is altijd een leuke ontmoeting met fifty-fifty kansen, ondanks een doelsaldi van VVZwammerdam dat 20 goals beter is dan WDS.