VEP – VVZwammerdam 0-2

Het goede nieuws is tweeledig: we hebben gewonnen en de wedstrijd duurde 90 minuten en is dit keer zonder mankeren uitgespeeld in een uitstekende sfeer. De eerste 20-25 minuten van onze kant waren erg mager. Misschien was het extreem hobbelige veld een goed excuus. Maar dit kun je de trouwe meegereisde supporters niet aandoen en de trainer(s) krijgen er een hartverzakking van. Maar bizar genoeg hadden we ook nog met 0-4 kunnen winnen in de laatste 20 minuten van de wedstrijd. En belangrijk in dit geval: er waren twee goals die je met eigen ogen even moet zien om er van te genieten. En dat kan! Studio Alphen had een cameraman (met camera) gestuurd. Dat wordt genieten maandagavond bij hun uitzending. Vergeet het niet..
VEP is een lastige tegenstander, is meestal koploper van het rechterrijtje en terecht, van enig onderschatting kan geen sprake zijn en dat bleek ook wel. Het eerste kwart van de wedstrijd waren ze goed bezig en hielden Damme op de eigen helft. Misschien waren het wel twee wedstrijden: de enige echte en Jordi met de aanvoerder (Nr. 4) van VEP. De goed leidende scheidsrechter had het er maar druk mee, …. met die 2e wedstrijd.

We begonnen alweer met Ruben op de bank, hij lijkt iedere week een list te verzinnen om maar niet een hele wedstrijd te hoeven spelen. Maar we waren op volle oorlogssterkte (15 spelers) en dat betaalde zich uit gedurende de 2e helft. Pas in de 22ste minuut hadden we onze eerste kans. Maar Koen Woudenberg knalde tegen de doelman van VEP op. De grip op de wedstrijd groeide en dat leidde ook tot een doelpunt na precies een half uur. Iedereen stond al klaar voor de aftrap en toen bleek de grensrechter van VEP (de pratende VAR) toch buitenspel te hebben gezien. En de scheids ging ‘verhaal’ bij hem halen en vond het kennelijk een redelijk verhaal want VEP mocht het spel hervatten met een vrije trap voor buitenspel. Misschien geven de TV-beelden maandagavond uitsluitsel. Wij sluiten het in ieder geval niet uit dat het inderdaad buitenspel was.

Na rust had het in 47ste minuut 0-1 moeten zijn, maar Morris van Vliet (op 10) schoot voor een goal zonder doelman over. Daarna kwamen er vijftien minuten waarin zowel Morris als Reijer Peters geblesseerd raakten en uiteindelijk allebei vervangen moesten worden. In de 71ste minuut schoot aanvoerder Lars Kremer een teruggelegde bal van linksbuiten Justin Bons snoeihard in de touwen. Wat een bevrijding! En 9 minuten later scoorde Justin zelf met een heerlijke krulbal in de verre kruising. Daarna hadden Jordi en Koen de eindstand nog kunnen bepalen op 0-4. Maar de beide topscorers van ons team lieten het verder bij de nummers 3 en 5 (Lars en Justin) van onze interne topscorerslijst (nummer 4 is Ruben).
Inmiddels is helder dat Alphense Boys, Kamerik, Bodegraven en Sportief moeten vrezen voor degradatie. Rohda’76, VEP en Linschoten gaan de dans vermoedelijk ontspringen. Bovenin lijkt het te gaan tussen sc Woerden, VVZwammerdam en SCH’44. Komende week spelen sc Woerden en SCH’44 tegen elkaar, dan weten we (veel) meer, en wij mogen thuis Kamerik ontmoeten. Laten we hopen op een perfecte grasmat, …. ook daar zijn we wel weer eens aan toe.

NB: zondagmiddag volgen de foto’s en maandagavond de TV-beelden van Studio Alphen: de interviews na afloop van de wedstrijd door Elias de Pater (van Studio Alphen) zijn al wel te beluisteren hieronder: