Zwammerdam – SV Nieuwkoop: 1 – 5

De wedstrijd tussen de twee concurrenten voor de 3e periodetitel is geëindigd in een afgetekende overwinning van SV Nieuwkoop. De krachtsverhouding kwam vooral tot uitdrukking in het spel zelf, niet zozeer in het aantal kansen dat beide ploegen zich verschaften (beide 8). SV Nieuwkoop kreeg telkens veel meer de ruimte om doeltreffend uit te halen, terwijl VVZwammerdam zelf meer op de huid werd gezeten door de tegenstander en het vizier niet scherp genoeg kreeg.

Vooral in het middenveld schiep Nieuwkoop zich een overwicht. In de 18e minuut was het raak toen de Nieuwkoop-aanval vrij mocht uithalen op de rand van de 16 meter. In de 26e minuut kreeg Bryan van Delft een mooie kans en vlak erna besloot Toine Kremer een mooie voorzet van Koen Woudenberg in het Nieuwkoopdoel: 1 – 1. In de 38e minuut was het weer de beurt aan Nieuwkoop: 1 – 2. In de 43e minuut kreeg Justin Bons nog een reuzenkans die door de doelman werd verijdeld.

Na rust zou VVZwammerdam, gesterkt door de tussenstanden op de andere velden, uit een ander vaatje gaan tappen, was de hoop. Daarmee was het snel gedaan toen SV Nieuwkoop van grote afstand in de 47e minuut een lob over doelman Wouter van Valen plaatste: 1 – 3. In de 51e minuut werd het zelfs 1 – 4. Nog een open kans voor Justin Bons in de 52e minuut en vlak erna stond het al 1 – 5. Weer een staaltje van Nieuwkoopse effectiviteit. Rond minuut 57 twee kansen voor VVZwammerdam (Bons en Van Delft)In de 80e minuut raakte Nieuwkoop nog de binnenkant van de paal. In de laatste 5 minuten kreeg VVZwammerdam nog drie kansen (tweemaal Bons en eenmaal Peters).

Opmerkelijk feit nog was dat scheidsrechter Lingen geblesseeerd uitviel een kwartier voor tijd en werd vervangen door Piet van de Wolf. Deze maakte de wedstrijd keurig af.