VVZwammerdam – DWO : 2 – 1

DWO is voor VVZwammerdam als een prooi die altijd wel een keer te grazen is te nemen. Is het niet verdiend, is het wel het resultaat dat telt. Eerder dit seizoen won VVZwammerdam uit bij DWO (verdiend) en nu werd er thuis, tegen alle verhoudingen in, weer gewonnen. Bij elkaar geen 6 punten, maar 12 puntenduels.

Koen Woudenberg heeft hier Damme vlak voor tijd op voorsprong gezet

De wedstrijd begon met een overwicht van DWO tegen een achteruitlopend VVZwammerdam. Een schot, net naast, van DWO, was het wapenfeit. Maar al in de 7e minuut kwam het talent van Rogillio Swaaleb helemaal bovendrijven. De spits van VVZwammerdam, uitblinker van de wedstrijd, maakte zich knap vrij rond de middellijn en lanceerde KoenWoudenberg op rechts. Voorzet en raak door Jordy de Groot. Daarna was het gelijkopgaand, kreeg DWO kansjes en kopte Ole Jansze (heersend in verdedigend en aanvallend opzicht in de lucht) tegen de paal. DWO kwam terug met een paar kopkansen in de 29e en 36e minuut. In de 45e minuut kwam DWO aan de gelijkmaker door een weggevertje van de VVZwammerdam-verdediging.
Na rust kwam in de 47e minuut DWO aan een reuzenkans op de winnende treffer, maar VVZwammerdam counterde uit die aanval ook naar een kans. DWO werd daarna sterker, met 4 kansen in de 51e, 58e, 67e en 78e minuut. VVZwammerdam wankelde en “hing in de touwen”. In de 77e en 79e minuut reageerde VVZwammerdam via Koen Woudenberg sterk. Na nog een kans voor DWO in de 81e minuut kreeg VVZwammerdam de unieke kans om de overwinning te grijpen. Strafschop in de minuut 85. Koen Woudenberg scoorde de 2-1.
Volgende week naar Sporting Leiden om te laten zien dat we niet in de onderste 4 willen blijven hangen.