VVZwammerdam – DoCos: 2 – 2

Vorig seizoen eindigde de wedstrijd tegen DoCos in 1-1. Vandaag werd het 2-2. De overeenkomsten waren treffend. Beide ploegen hielden elkaar aardig in evenwicht. Misschien had VVZwammerdam licht de overhand, maar tot veel uitgespeelde kansen kwam de Damse brigade ook weer niet.

20150418 06 VVZ-DoCoS 2 2

Uitblinkers waren er vandaag niet in de eigen gelederen al was Mark Noorlander in de defensie wel heel souverein en was Mitchell Henkes als aangever voor de aanval nadrukkelijk aanwezig. Iedereen haalde een dikke voldoende. De man die er echt bovenuit stak volgens vriend en vijand  was scheidsrechter De Winter uit Poortugaal die de wedstrijd onberispelijk leidde. Beide partijen werkten daaraan overigens prima mee. DoCoS is een ploeg met wie we graag strijden om de punten. Ook al kon geen van beide partijen nog iets bereiken in de stand van de competitie, toch was het heel erg leuk wat er werd geboden.

De eerste helft gaf twee partijen te zien die streden om het initiatief in de wedstrijd. DoCos schiep zich een licht veldoverwicht, was iets feller, maar tot veel kansen leidde dat niet. In de 29e minuut was het DoCos dat de leding nam door onzorgvuldig verdedigen van VVZwammerdam. In de laatste minuten voor rust zette VVZwammerdam alles recht. Een fout in de defensie van DoCos werd door Mitchell Henkes genadeloos afgestraft in de 42e minuut. Amper twee minuten later knalde Sander Schmand raak: 2-1. Met deze ruststand kon VVZwammerdam goed leven.

Na rust kwam VVZwammerdam meteen goed uit de startblokken en werd DoCos goed onder druk gezet. Een beslissing kon echter niet worden geforceerd. Daarna ontspon zich een levendige wedstrijd waarin VVzwammerdam gedurende lange periodes de bovenliggende partij was, maar een aantal kleine kansen niet wist om te zetten. Wisselingen in de voorhoede konden daaraan niets verhelpen. Wat niet meer in de lijn der verwachtingen lag, gebeurde toch in de 87e minuut. Een dekkingsfout in de verdediging van VVZwammerdam leidde tot een knap doelpunt van de bezoekers: 2-2. Al met al een verdiend punt voor beide ploegen, al blijft bij VVZwammerdam het gevoel hangen dat er drie punten voor het oprapen lagen en net niet binnen werden gehaald.

De komende wedstrijden zijn al even veelbelovend. Eerst uit naar nacompetitiekanditaat UVS en nacompetitiedeelnemer Floreant. En tot slot de apotheose de burenruzie met WDS dat zowel met het 1e als het 2e elftal op 9 mei naar Zwammerdam komt. Een leuk competitieslot waarbij VVZwammerdam lekker vrijuit kan voetballen met 9 punten voorsprong op de nacompetitieplaatsen.