Sportief – VVZwammerdam 0-2

VVZwammerdam kwam in de uitwedstrijd in Woerdens Verlaat pas 5 minuten voor tijd op een zekere 0-2 voorsprong. Twee keer was Sander Schmand de doelpuntenmaker. Voor het eerst sinds de oefencampagne zette de middenvelder de man aan de bordjes -en nog wel 2 keer- aan het werk.

IMG 8637 Kopie
          Sander Schmand heeft hier de 0-1 tegen de touwen geschoten

Het eerste deel van de wedstrijd liet zien dat VVZwammerdam de bovenliggende partij was. Met geduld, maar wel in een heel laag tempo, werd Sportief klemgezet. De diepte werd door VVZwammerdam nauwelijks gezocht. Middenin deze sobere spelperiode was het wel Sander Schmand die de 0-1 liet aantekenen, na een geweldige rush van Maarten van Riessen die de achterlijn haalde toen de bal gaf aan Lars Kremer die de bal op zijn beurt panklaar voor de voeten van Sander Schmand legde.

De tweede helft kwamen er diverse kansen voor VVZwammerdam, waar Sportief weinig tegenover kon zetten. Kansen waren aan Maarten van Riessen, Mitchell Bons en Mitchell Henkes helaas niet besteed. Vijf minuten voor tijd liet Sander Schmand dan toch een voorzet van zijn voeten vertrekken die eindigde in een prachtige goal over de keeper.

Samengevat: de uitdaging van VVZwammerdam in deze wedstrijd: hoe maak je de juiste keuze uit de vele mogelijkheden die de tegenstander je biedt? De VVZwammerdam-voorhoede nam hierin onvoldoende initiatief om mogelijkheden te scheppen en deze vervolgens tot kansen te verheffen. De achterhoede hield wel de nul en dat was lang geleden. Het middenveld leed een beetje omdat het teveel op zichzelf stond tussen een vaste verdediging en een statische voorhoede. Voldoende ruimte dus voor verbetering in de komende wedstrijden. VVZwammerdam heeft zich met dit resultaat vast in het linkerrrijtje gevestig en kan uitzien naar een leuke 2e seizoenshelft. Eerst thuis Roodenburg nog komende zaterdag om dit beeld te bevestigen.

IMG 8573 Kopie
                                              Toine Kremer geeft voor

IMG 8627 Kopie

Maarten van Riessen op snelheid