Zwammerdam1 – SEV1: 1 -2

VVZwammerdam is er niet in geslaagd voor de tweede keer op rij een koploper uit de 3e klasse te vloeren. In een onderhoudende de wedstrijd waarbij beide teams heel diep moesten gaan trok SEV aan het langste eind. SEV toonde zich over de hele wedstrijd een kampioenskandidaat die het gaspedaal goed kon bedienen op momenten dat het erop aan kwam. VVZwammerdam bleef daarbij achter, al hadden de Dammenaren in het slotkwartier nog goede mogelijkheden om een gelijkspel uit het vuur te slepen.

• Klik hier naar de prachtige foto’s van de fotograaf van SEV
  • Klik hier naar het verslag op LeidenAmateurVoetbal

150307 22 VVZ SEV 1 2 Kopie Kopie
                                          Damme gevaarlijk voor het doel van SEV

Na een op en neer gaand begin was het VVZwammerdam dat het intitatief naar zich toe trok. Verrassend was wel het schuivertje waarmee Toine Kremer, na voorbereidend werk over een aantal schijven,  de 1-0 scoorde in de 8e minuut. Er volgden nog diverse kleinere en grotere kansen voor VVZwammerdam om de score uit te breiden. In het tweede deel van de eerste helft slaagde SEV erin om wat terug te doen. Iets na een kwartier moest doelman Wouter van Valen tweemaal uitstekend reddend optreden. VVZwammerdam voelde dat een tweede doelpunt nodig was om zich SEV van het lijf te houden. Dat doelpunt kwam er niet.

Na rust verzette SEV de bakens definitief. Met veel strijdlust en passie werd VVZwammerdam vastgezet. In de 7e minuut na rust viel al de 1-1. Reddingen van Wouter van Valen en Reijer Peters hielden eerst nog SEV van een onvermijdelijk doelpunt af, maar in de 24e minuut was het toch raak voor de bezoekers na een droomcombinatie en dito afwerking: 1-2. In het slotkwartier miste Lars Kremer nog twee reuze kansen op de gelijkmaker waarop VVZwammerdam best wel enige aanspraak kon maken na een verdienstelijke wedstrijd.