Te gast bij v.v. Kethel-Spaland

Dat we er speelden ter voorbereiding van het seizoen was al mooi. Maar het complex zelf verdiende eigenlijk alle aandacht. Sportpark Willem-Alexander in Schiedam-Noord ligt bovenop het tunneldak van rijksweg A4. Het sportcomplex omvat vijf voetbalvelden en twee handbalvelden. Daarnaast is er een sportverzamelgebouw met danszalen, een ruimte voor fysiotherapie, een indoor atletiekbaan, een slagkooi voor cricket en honkbal. Werkelijk een ongelooflijke accomodatie waarbij drie kunstgras velden op het dak van de tunnel en voor een deel op een parkeergarage.

Je bent er zo 1, 2, 3 niet uitgekeken en je weet ook niet wat je ziet. Zie de doorsnee hierboven: de snelweg loopt onder de velden door. Verder bleek het een MFA, … de foto’s staan op onze Facebook (klik hier links boven op de site). Vroeg even aan de kantinemensen hoe ze de omzet deelden. De meeste vereningen hadden zelf wat geregeld in hun gebouw, maar het was toch wel een stuk gezellig in de kantine met zijn allen. Tot een bepaald bedrag was alles voor de voetbalclub (die beheerde de bar ook alle dagen van de week), maar alles boven een bepaald normbedrag werd gedeeld met de andere bewoners van de MFA.

Over de wedstrijd kunnen we vooral zeggen dat het nuttig was tegen deze 2e klasser. De eerste helft waren we redelijke gelijkwaardig met een mooie goal van Bryan van Delft en was het terecht 1-1. Na rust kwamen er vijf wissels in (zie voor de opstellingen onze Twitter mini-berichten – op @VVZwammerdam – we hebben daar inmiddels 900 volgers. Klik hier links op deze site op Twitter), maar er waren teveel fouten om er iets zinnigs over te zeggen. Mooie akties wisselden af met zwakke ogenblikken. Het werd uiteindelijk een 4-2 verlies, maar iedereen heeft minstens een helft gespeeld. Het worden nog lastige keuzes voor de trainers Rob, Gerben en Erwin om iedere week het 1e en 2e samen te stellen als je weet dat er nog zeker twee basisspelers niet bij waren, er ook nog twee langdurig geblesseerd zijn (de beide Kevin’s) en er nog een in Zuid-Afrika zit.

Volgende week thuis tegen Alphia oefenen. Ook leuk, maar wel op een duidelijk minder spectaculair complex. De wedstrijdfoto’s volgen nog dit weekend (hier en op onze Facebook-pagina @meerdaneenvereniging). Fijn weekend verder.