Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – CVC Reeuwijk: 0 – 1

VVZwammerdam en CVC Reeuwijk hebben een kopie afgeleverd van het bekertreffen in december 2015. Ook toen trok CVC met 1-0 aan het langste eind. Net als op de koude
decemberdag schiepen de rood-blauwen in het eerste deel van de wedstrijd zich een reeks kansen en mogelijkheden waarvan zij er slechts 1 benutten. Na de treffer – vandaag in de 53e minuut- trok de ploeg zich terug en miste VVZwammerdam de scherpte om een kleine handvol kansen te benutten.

160305 27 VVZ CVC 0 1 Kopie Kopie

CVC Reeuwijk toonde de eerste helft beter georganiseerd voetbal en drong vier keer gevaarlijk door tot in het strafschopgebied, om daar te stranden op doelman Wouter van Valen. VVZwammerdam moest het hebben van enkele fraaie solo’s van Reijer Peters die door de Reeuwijkdefensie tijdig werden gesmoord nog voor er in de 16 meter gevaar kon ontstaan. Het middenveld was voor Reeuwijk en VVZwammerdam liep achter de feiten aan.

VVZwammerdam begon beter aan de tweede helft, maar liep in de 53e minuut in een counter. Kevin Ruiter ging geblesseeerd neer bij een aanval, waar ook linksback Dennis van Jaarsveld was betrokken. De omschakeling van VVZwammerdam haperde en CVC Reeuwijk profiteerde handig. Daarna werd het eenrichtingsverkeerd richting het Reeuwijkdoel. Met drie aanvallende wissels probeerde trainer Rob de Lange de bakens defintief te verzetten. Na een gemiste opgelegde kans voor Lars Kremer kwamen er in de 10 slotminuten in een furieus Zwammerdam offensief goede kansen voor Reijer Peters en tweemaal voor Toine Kremer. Aan de voorlaatste kans van Toine ging een fantastistische aanname van Kevin Bergshoeff vooraf. Jammer genoeg werd de wankelende organsatie van de Reeuwijkdefensie niet definitief ontrafeld.
Volgende week komt er een nieuwe kans tegen BSC ’68 om enige afstand te nemen van de vier degradatie-/nacompetitieplaatsen. Daarvoor zullen er vooral meer doelpunten moeten worden gemaakt. De aanval staat al drie competitiewedstrijden droog, terwijl de achterhoede in die wedstrijden toch maar twee doelpunten moest toestaan.