VVZwammerdam – VVKoudekerk: 2- 2

VVZwammerdam stevent nog steeds rechtstreeks af op nacompetitie voor lijfsbehoud in de 3e klasse. Het 2 – 2 gelijkspel tegen concurrent VVKoudekerk gaf te weinig punten om erg optimistisch te zijn over rechtstreeks lijfsbehoud. Het enige waar VVZwammerdam zich mee kan koesteren is dat het één van de, zoniet de effectiefste spits uit de 3e klasse in de ploeg heeft. Daniel van Leeuwen scoorde zijn 16e en 17e doelpunt van dit seizoen en werd zijn 18e ontnomen door tot tweemaal toe een dubieus vlagsignaal. De afgelopen 20 jaar heeft geen spits meer gescoord en tegelijkertijd meer arbeid voor de ploeg verricht. Wordt wel eens over het hoofd gezien, maar niet door de echte kenners en analysten. Heeft Willem 2 niet ook een Frank Sol? VVZwammerdam heeft Daniel van Leeuwen.

Olé Jansze in duel om de bal

Het eerste kwartier ging de wedstrijd gelijk op. In de 10e minuut schoot Daniel van Leeuwen een goede voorzet van Mitchell Bons binnen: 1 – 0. In het tweede kwartier kreeg van Leeuwen nog 2 mooie kansen en VVKoudekerk eentje. Toch werd het uit een onverwachte vrije schop in de 35e minuut 1-1 en 5 minuten later zelfs 1-2. Daarna is in de wedstrijd niets meer vernomen van VVKoudekerk, dat zielsgelukkig met 1 punt wegsloop uit Zwammerdam. In de 44e minuut werd een loepzuivere goal van Daniel van Leeuwen weggevlagd.
Na rust kregen Donny van der Neut (3 keer) en Daniel van Leeuwen kansen maar viel er geen gelijkmaker te noteren. Tien mminuten voor tijd scoorde man of the match Daniel Van Leeuwen overtuigend de 2-2 in een fase dat VVKoudekerk op apegapen lag. VVZwammerdam miste nog enkele kansen naar het einde toe en kon zichzelf (weer) niet belonen.
Wat het allemaal betekent in de eindafrekening in klasse 3A weten we pas aan het eind. VVZwammerdam doet er goed aan de rijen gesloten te houden en de wedstrijd van vandaag te kopiëren komende weken. De ploeg doet zichzelf goed als het zichzelf in dienst stelt van de sterkste mensen in het veld, in het bijzonder van de spits, die als enige de middelmaat die in het team is geslopen, overstijgt. Op Bevrijdingsdag 5 mei wacht de inhaalwedstrijd tegen LSVV’70 in Leiden.