Motto:

Bryan van den Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – vv Alphia 1-1 (0-1)

Wat een mooie (bijna) zomerdag, … best veel toeschouwers, een derby, een pupil van de week en wat kan er dan misgaan? Bij de opkomst van de spelers werd het verkeerde nummer gedraaid, de pupil van de week schoot de bal tegen de paal en het scorebord werd uitgezet. Alles per ongeluk, … en wie weet win je dan ook wel per ongeluk. Maar dat zat er helaas niet in. Damme moest vrede hebben met een onbevredigend gelijkspel.

Thijs Nulle in actie

Totdat Alphia scoorde rond de 25ste minuut had de groene ploeg het beste van het spel. Maar de passing was vaak slordig en het leek ook alsof de overtuiging ontbrak, … maar er kwam maar zo een afzwaaier tegen de lat. Eén van de aanwezige supporters, oud-verslaggever Teun Klos zei het al toen het nog 0-0 stond. ‘Je zult zien dat …..’ en inderdaad. Ineens had weer iemand zijn man laten lopen en die kon van dichtbij raak schieten uit een voorzet van de flanken.
Na rust tapte Damme uit een geheel ander vaatje en werd de druk groter en groter. Zo op het oog heeft Alphia een sterkere ploeg met veel loopvermogen en een aantal spelers met prachtige individuele acties in huis. Wij waren echter gevaarlijker, maar de ingevallen Jordi de Groot en Justin Bons kregen de ballen er niet in gedurende die eerste 20 minuten na rust. Of, ook heel vervelend, de beslissende voorzetten van Thijs Nulle en Mitchell Bons kwamen domweg niet aan. In 70ste minuut kantelde de wedstrijd definitief. Een speler van Alphia kreeg de rode kaart waardoor de druk op de goal van de Alphianen nog heftiger werd. Het hing in de lucht en duidelijk was dat het warme weer zijn tol eiste. Onze mannen bleven drukken, maar de doelman wist van geen wijken. Totdat binnen een minuut op zo’n acht minuten voor tijd de Alphenaren tot twee maal toe hands maakte in het strafschopgebied. De tweede keer legde de strak leidende scheidsrechter Parmessar de bal op de stip en Justin Bons schot de gesponserde bal onberispelijk binnen. Daarna was het billen knijpen voor de oranje-hemden van Alphia.
Het wordt dan nu tijd voor het befaamde slotcliché: ‘We hebben ons zelf niet beloond’ … met een tweede goal. En hoe kwam dat dan? De eindpass was 4 van de 5 keer niet zuiver. Nu de stof is neergedwarreld na de 23ste ronde blijkt de stand als volgt: we hebben CVC Reeuwijk (nr.10) weer in zicht, maar DWO heeft ons ingehaald met een strakke overwinning (nr.12) en BSC’68 (nr.13) deed de laatste plaats over aan NSV’46 (nr.14). Er kan nog steeds van alles gebeuren, …  Nog drie wedstrijden te gaan. Op zaterdag 11 mei – over twee weken – wordt verder gegaan met speelronde 24.  Wij gaan op bezoek bij de kampioen (slik) van dit seizoen rksv Van Nispen in Zilk. We kennen de quote van Bob Marley inmiddels. Fijne Paasdagen, het blijft mooi weer.