Motto: één team, één taak

Bryan vd Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn Vink Ruben de Bruin
Verzorger: Pim van Riessen

FC IJsselmonde – VVZwammerdam 3-3

Zaterdag 31 augustus 2024: de officiële start van het seizoen 2024/2025. Traditioneel starten we met drie KNVB-bekerwedstrijden. We konden ondanks de blessures en vakantieperikelen toch een heel aardig elftal opstellen inclusief de nieuwkomers Vlatko Lazic en Mitchell Bons. Ook Derek Boot (2e) kreeg een plek op het middenveld. De rest van de spelers waren er vorig seizoen ook (Jaimy, Koen, Ole, Reijer, Lars, Ruben, Justin en Jordi).

Maar wat een prachtig complex heeft FC IJsselmonde met een jaloersmakend clubgebouw en een vrouwelijk voorzitter; dat is natuurlijk ook veel beter. Je speelt er onder de rook van ‘De Kuip’ en pal naast sc Feyenoord. Voor iedere junior/pupil die er speelt minstens 6-10 supporters heeft. Dan heb je pas echt parkeerproblemen in de aangrenzende woonwijk. En wij maar denken dat we een probleem aan de Spoorlaan hebben. Lees dan dit: klik hier

FC IJsselmonde speelde ons het eerste kwartier volledig van de mat en binnen 5 minuten was het al 1-0. In dat tempo zou het 18-0 worden en daar leek het ook heel even op, maar doelman Jaimy Groenen hield ons op de been of IJsselmonde kopte of schoot naast. Na een minuut of 25 kregen we echter toch grip op de wedstrijd en kwamen we weer beter in het voor ons herkenbare spel. Trainer Erwin van der Zee (inmiddels zijn 3e seizoen bij Damme) had een verrassing in petto. Nu Martijn Vink bij Noordwijk heeft aangemonsterd plaatste hij verrassend Koen Woudenberg op de rechtsback-positie. Beide wing-backs (Koen en Reijer droegen bij aan de beide goals voor rust). Misschien wel tegen de verhouding in was het met de rust 1-2 voor de Groenhemden in de 35ste en 45ste minuut. Koen legde de bal voor de voeten van Derek Boot die prima inschoot en op slag van rust schoot Justin Bons geweldig binnen uit een corner (die was versiert door de opkomende Reijer). Vlatko is zonder enige twijfel een versterking, daar heeft hij geen 45 minuten voor nodig om dit duidelijk te maken.

Na rust was het binnen een minuut 2-2. Van een afstand en van dichtbij waarschijnlijk ook: beide waren onnodige tegendoelpunten. Maar in de 78ste minuut drukte aanvoerder Lars Kremer weer eens af, voorzet Mitchell Bons. Weer zo’n heerlijke goal: 2-3. Maar in de 86ste minuut maakte FC IJsselmonde toch weer de 3-3. Al met al een uitslag waar iedereen mee kon leven en een goede start die naar meer smaakt. Zeker als we de komende weken weer compleet zijn met Brett, Jim, Maico, Mark, Morris, Thijs, Thom en Vince.

Komende dinsdagavond (3 september) spelen we bij NSV’46 voor de LAV-cup. Ook leuk en dan eindelijk drie thuiswedstrijden achtereen. Al was het maar voor de clubkas erg fijn. Goed weekend verder, … het wordt weer een mooi seizoen! Zeker weten.

• Foto’s volgen in de loop van zondag
  • De andere bekerwedstrijd in onze poule DHC tegen Hilligersberg begon en eindigde in 0-0.