VVZwammerdam overklast Kagia: 0 – 0

Zelden eindigt een wedstrijd in 0 – 0 als de kansenverhouding 14 – 5 is. Meestal ligt de uitslag dan in de buurt van 3-1. Dat werd het niet bij Zwammerdam, dat zich tevreden mocht stellen met het idee dat alle teams die zijn ontmoet behalve DoCoS, hetzelfde of minder aan boord hebben dan VVZwammerdam. .

20151205 13 VVZ Kagia ReijerPeters
Dat is alvast de conclusie uit de eerste ronde in de competitie die volgende week voor ons vlaggenschip wordt besloten met de uitwedstrijd bij Floreant in Boskoop. Twee dingen werden duidelijk: VVZwammerdam gaat nog stijgen in de ranglijst en Kagia, als het niet oppast, staat een vrije val te wachten.Er was sprake van een opeenstapeling van kansen voor VVZwammerdam in de eerste helft. In het eerste kwartier al was VVZwammerdam heer en meester. In de 1e minuut miste Kevin Bergshoeff rakelings. In de 8e minuut haalde Reijer Peters half-om: net in de handen van de doelman. In de 9e minuut miste Lars Kremer alleen voor de keeper en een minuut later schoot hij over het doel uit kansrijke positie. Kagia werd intussen bijna in het zadel geholpen door het weggeven van een drietal kansen door de VVZwammerdam-defensie in de minuten 5 en 18. Voor rust maaide Toine Kremer nog mis (21e minuut) en waren er verder nog kansen voor Kevin Bergshoeff en Justin Bons. Acht kansen voor VVZwammerdam tegen vier voor het matige Kagia.

Na rust niet anders. Na een plaagstoot in de 1e minuut na rust, kwam Kagia niet meer in de buurt van het Zwammerdam-doel. De Dammenaren gingen door op het ingeslagen pad. In de 52e minuut schoot Reijer Peters na een fantastische draai tegen de lat. Amper twee minuten later werd Toine Kremer ternauwernood door de Kagia-doelman gestuit. Er volgden daarna nog twee scrimmages voor het Kagia-doel waaruit VVZwammerdam niet wist te scoren. In het vervolg leek Justin Bons een strafschop de verdienen in de 67e minuut en vond een kopbal van Kevin Bergshoeff geen genade. Al met al een heel leuke voetbalmiddag, onder uitstekende arbitrale leiding en in sportieve omstandigheden.
We zien u volgende week in Boskoop!