VVZwammerdam 1 uit de beker

VVZwammerdam 1 is in de 1/8e finale van de KNVB-beker gestrand op DBGC. De tegenstander uit Oude-Tonge die een ongeslagen status hebben in de 3e klasse sloeg in de laatste minuut van de wedstrijd toe en besliste deze met 2-3.

Klik hier naar het verslag op de site van sv DBGC

20150214 PupilvdWeek Job

De wedstrijd begon met een licht overwicht voor DBCG In de 10e minuut redde Henk van der Louw uitstekend op een open kans voor de Oudetongenaren. Vijf minuten later schoot Yassine El Mariami uit een identieke kans op de keeper. Daarna verwierf DGCB zich een overwicht. De nummer 11 was een plaag voor de Damse defensie en uit een uitbraak via deze speler werd de bal tegen de hand van linksback (!) Reijer Peters aangeschoten. De strafschop werd koel benut: 0-1. In de 40e minuut stond DGCB op het punt de 0-2 te scoren, maar door een vreemde combinatie wisten zij vrij voor doel een buitenspelsituatie te creëren. Twee minuten later was het alsnog raak: 0-2. Uit het niets (een vrije trap) maakte Maarten van Riessen met een kopbal vlak voor rust de 1-2. Dat gaf Zwammerdam hoop.

In de 1e minuut na rust, vrijwel vanaf de aftrap, scoorde Toine Kremer de gelijkmaker: 2-2. Daarna zakte het peil van de wedstrijd. Tot uitblinker van de wedstrijd ontspon zich Reijer Peters als linksachter die de gevaarlijkste aanvaller van DGCB volledig aan banden wist te leggen. In de laatste minuut moest hij de aalvlugge spits toch eenmaal laten gaan en dat was meteen beslissend. De hele tweede helft klungelden beide teams erop los en was DGCB conditioneel en qua accutaresse de beste ploeg. Verdiend ging uiteindelijke de overwinning naar DGCB dat doorgaat naar de kwartfinale.