Motto: één team, één taak

Bryan vd Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn Vink Ruben de Bruin
Verzorger: Pim van Riessen

VVZwammerdam – DoCoS 2-2 (vervolg)

Deze wedstrijd was gepland op 24 februari, maar kwam niet verder dan de 14e minuut bij een stand van 0-0 doordat de scheids in de baan van een schot stond en de bal tegen zijn hoofd kreeg en niet verder kon. De overige 76 minuten moesten we gistermiddag spelen, nog in ‘wintertijd’. Dat was voor Damme niet eenvoudig. Inhaalweekeinden worden sinds de invoering van kunstgrasvelden een zeldzaamheid, dus worden er zeker met de Pasen logischerwijs vakanties geboekt. We misten een aantal spelers en tijdens de warming-up bleek toch ook Jim van Vliet niet fit. Improvisoren als eerste keus dit keer dus. Het werd een 5-2-3 systeem waarbij Jim werd vervangen door Thijs Captein uit ons 2e.

Dat pakte de eerste minuten gelijk geweldig uit. Spits Jordi de Groot werd ongewild onderdeel van een afleidingsmanoeuvre. Hij stortte kermend ter kunstgras na een overtreding, de scheids zag echter een mogelijkheid de voordeelregel toe te passen. Koen Woudenberg kon alleen op de reserve-doelman af van DoCoS en maakte zeer bekwaam de 1-0. Daar laten we dit  verslag bij. Ook uw verslaggever moet improviseren met de Pasen en er staat inmiddels een uitstekend verslag op de website van DoCoS en er komen ook nog filmbeelden van Studio Alphen in de loop van de week. Hamvraag: maakte Martijn Vink hands in strafschopgebied in de blessuretijd? Beetje jammer was dat er maar liefst vijf gele kaarten in deze wedstrijd werden getrokken (twee voor Damme).

• Verslag op de website van DoCoS (klik hier)
  • Verslag van Leiden Amateur Voetbal (klik hier)
  • Foto’s op Facebook (klik hier)
  • Filmbeelden Studio Alphen (volgt nog)
  • Periodestanden (klik hier)
  • … …

Hiermee is de 2e periode afgerond (Soccer Boys won de 1ste, Koudekerk de 2e) en Damme staat vooralsnog eerste in de 3e en laatste periode en moet volgende week naar Lugdunum. De onderlinge strijd tussen Lugdunum en Nigrum Pullum en net als gisteren staat de druk er meer dan op: Lugdunum moet – net als DoCoS gisteren – va banque spelen als nummer 13 op een zekere degradatieplaats. We gaan het zien.