WDS – VVZwammerdam: 3-2

Het was alweer een paar jaar geleden dat WDS en VVZwammerdam een ouderwetse derby in competitieverband mochten uitvechten. De rode draad door deze onderlinge treffens gedurende decennia is dat de uitslag alle kanten op gaat. Ook een gegeven is dat VVZwammerdam zelden met de volle buit vertrekt uit Driebruggen. Zo ook deze keer. De zwart-witten beten zich vast in de groenwitten en aan het eind trok de thuisploeg terecht aan het langste eind. Het verhaal van de wedstrijd laat zich makkelijk samenvatten.

20141129 WDS-VVZ 3 2 GOAL Yassime
     De wereldgoal van Yassine in de 21ste minuut

En luister naar de mening van trainer Rob de Lange (klik hier) over de wedstrijd.

De eerste helft was voor VVZwammerdam met name het eerste deel. De tweede helft was voor WDS, met name het eerste deel. VVZwammerdam opende heel offensief en dat resulteerde in een schot tegen de paal in de 5e minuut van Kevin Bergshoeff. Na een counterkans van WDS was het VVZwammerdam dat de klok sloeg. Mitchell Bons kwam enkele keren goed door, maar wist niet binnen de palen te besluiten. In de 21e minuut was het wel raak. Yassine El Mariami schoot met een prachtig diagonaal schot binnen: 0-1. De wedstrijd kwam daarna meer in evenwicht, kabbelde wat heen en weer tot uit het niets in de laatste minuut voor rust WDS een gaatje wist te vinden in de VVZwammerdam-defensie: 1-1.
WDS heeft in de rust de zaken goed op een rij gezet en kwam met veel druk op alle linies voor de dag in de tweede helft. Dat resulteerde in 3 reuzenkansen In het eerste kwartier. Telkens kwam een WDS-speler alleen voor Wouter van Valen, die evenzovele keren aan het langste eind trok. VVZwammerdam kwam niet meer aan opbouwend, aanvallend spel toe. Dat bracht VVZwammerdam er toe om een paar omwisselingen in het elftal te doen om de wedstrijd definitief te laten kantelen. Een gelijkspel werd als te weinig beoordeeld, een moedig besluit. De omzetting om achterin 1 tegen 1 te gaan voetballen pakte echter desastreus uit. Binnen 2 minuten prikte WDS door de dun bevolkte defensie van Damme en stond het 2-1 in de 77e minuut. In de 80e minuut werd het nog erger: 3-1. VVZwammerdam kwam via een door Lars Kremer onberispelijk benutte penalty nog terug tot 3-2, maar daarmee was het gedaan. De wedstrijd liet zien dat VVZwammerdam nog niet is uitgegroeid, telkens kunnen we nog een stapje verder. De durf om voor de volle winst te gaan pakte nu verkeerd uit, maar brengt de spelers ook weer verder in wat in zo’n situatie van je wordt verlangd. Het resultaat was teleurstellend, maar de leerschool gaat verder.