Motto: één team, één taak

Bryan vd Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn Vink Ruben de Bruin
Verzorger: Pim van Riessen

Altior – VVZwammerdam 1-2

Een wedstrijd hoeft niet goed te zijn om 90 minuten plus blessuretijd boeiend te blijven. In de eerste vier minuten al twee goals van de beide teams en weer ruim 10 minuten later was het 1-2 voor ‘de Groenen’. Hoogstaand spel was het allemaal zeker niet. Maar er was een goed excuus. De stevige wind in Langeraar was van dien aard dat de beide partijen moesten inspelen op die extra handicap. Daarnaast misten beide ploegen basisspelers om allerlei bekende redenen. De talrijke toeschouwers hadden er allemaal niet zo’n last van, die zaten op een meer dan fantastisch tribune. Langeraar kent een jaloersmakende nieuwbouwwijk en je moet er eerst helemaal, al likkebaardend doorheen rijden als bezoekende partij, om bij ‘het stadion’ aan het Altiorplein (!) te komen. Inmiddels heeft de vereniging 22 teams.

Een wedstrijd op kunstgras: die na een kwartier dus al een 1-2 eindstand kende.  In dat eerste kwartier hadden er nog wel een paar goals kunnen vallen overigens. Spits Ole Jansze kopte net over, onze doelman redde bekwaam op een verkeerde terugspeelbal en hun spits miste voor open goal. De twee mooie doelpunten van onze kant kwamen van ‘de hand’ van Ruben de Bruin als midmid op 10 zoals dat heet. De eerste helft hadden we de wind mee en dat was dan ook duidelijk te merken. Onze ploeg drong Altior terug op eigen helft, maar het bleef uitkijken voor een scherpe counter.

Vlak na rust begon Ruben de Bruin weer scherp, maar de binnenkant van de paal redde de Oranjehemden. Gerald was voor de zekerheid vervangen, hij had een gele kaart, door Thijs Captein (uit 2005 en daarmee onze jongste speler vandaag) als rechtsback en Martijn Vink ging Marc Veerman assisteren in het centrum van de verdediging. Al snel moest Morris van Vliet ook al spits Ole Jansze vervangen. Toch waren we wel gevaarlijk, maar het bleef voor de Damse supporters vooral billenknijpen, houden ‘we’ en vooral houdt doelman Jaimy Groenen dit vol? Maar dat ging best goed. Linksbuiten Bryan van den Nieuwendijk werd buiten het strafschop door de doelman van Altior (Mike van Tol) naar de grond gewerkt, meer dan geel leverde dat echter niet op. Tien minuten voor tijd verving Nick VandenBerg – was weer even in NL – de geblesseerde Koen WoudenBerg en daarmee werd nog eens duidelijk dat we verdedigend in ieder geval geen steken wilden laten vallen.

Kortom: met man(en) en macht trok het team de punten uiteindelijk over de streep. Altior won daarmee al zeven wedstrijden op rij niet … Komende week Koningsdag, nu even 14 dagen op adem komen en dan wacht de volgende wedstrijd (de 23e) tegen het RVC’33 van Jack Harmsen bij ons aan de Spoorlaan. En ondertussen doen we ook nog leuk mee om de derde periode.

Speler van de wedstrijd? Ex aequo: Jaimy Groenen en Ruben de Bruin (twee kanten van één medaille)

• ‘Nababbel met rechtsbuiten Koen’ op LeidenAmateurVoetbal (klik hier)
  • Verslag op Nieuwkoops (NEORadio) (klik hier)
  • ‘Nababbel met trainer Erwin van der Zee ‘ op Studio Alphen (klik hier)