VVZwammerdam – CVC Reeuwijk: 3 -2

VVZwammerdam heeft in de laatste wedstrijd van de reguliere competitie gedaan wat het moest doen: winnen. Dat de 3 punten aan het eind van de wedstrijd niet genoeg waren om de nacompetitie te ontlopen was bijna bijzaak. DWO en Blauw-Zwart haalde punten tegen DSVP en Nieuwkoop. De Groen-witte brigade speelde met lef en aanvalslust en overrompelde CVC Reeuwijk gedurende de meeste tijd van de wedstrijd. De Dammenaren deden daarmee direct een statement naar de overige deelnemers in de nacompetitie.

Koen & Thijs de TGV’s van Damme samen in de aanval
– Verslag op Leiden Amateur Voetbal
– Verslag op RTV Bodegraven
– Verslag op Studio Alphen

Damme schiep zich 17 kansen tegenover CVC Reeuwijk een schamele 7. Een normale uitslag zou 5-2 zijn geweest en zo voelde het ook. De thuisclub raakte daarbij 3 keer het houtwerk. Na een goede opening kwam CVC Reeuwijk op 0-1 door een slecht beoordeelde voorzet van de rechterkant van Reeuwijk.
Na rust kwam VVZwammerdam wat slimmer tevoorschijn. Door de vermoeidheid wellicht werd niet meer naar voren gestormd door alle spelers en schiep het middenveld van Zwammerdam wat ruimte voor schoten van afstand. Nick van den Berg scoorde zo de 1-1. Ook de 2-1 van Jordi de Groot kwam na een teruggelegde voorzet. De 3-1 was een strafschop benut door Koen Woudenberg.
Volgende week speelt VVZwammerdam thuis tegen Floreant voor een plaats in de volgende ronde van de nacompetitie. Met deze inzet en nog wat meer slimheid moet dat lukken.