Motto: één team, één taak

Bryan vd Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn Vink Ruben de Bruin
Verzorger: Pim van Riessen

NSV’46 – VVZwammerdam 1-0

De eerste wedstrijd in de poulefase van de ‘HuurMaat’ LAV-cup (Leiden Amateur Voetbal) werd een dubbele uitdaging. Permanent regen en een sterkere tegenstander. Dit is de link naar het verslag op de website van Leiden Amateur Voetbal gezien door bril, goed afgesteld, van de trainer Dennis Tijssen van het veel sterkere NSV’46 uit Noorden (klik hier).

Het goede nieuws was dat er van onze kant meer dan 30 supporters waren. Hartverwarmend. Daarnaast was de teruggekeerde doelman Maico du Chatinier, op één keer na, ongenaakbaar. Knap! Veel jonge spelers hebben mee kunnen doen en kunnen ruiken aan een ander niveau. Linksback Reijer Peters kon zelfs de aanvoerdersband om doen, nadat ook Lars Kremer naar de kant werd gehaald, Jeroen van Dorp is gestopt en ook Koen Woudenberg afwezig was.

De eerlijkheid gebied dat we nauwelijks tot geen kansen kregen, … de grootste kans was in de 9e minuut toen Jordi de Groot slim de doelman van NSV de bal ontfutselde, maar in een lastige hoek ten opzichte van de goal kwam te staan. In de 14e minuut schoot Jordi net naast. Daarmee was ons kruit verschoten in de stromende regen (geen foto’s dus dit keer). In de 32ste minuut kopte NSV binnen en die 1-0 hadden ze verder kunnen en moeten uitbouwen. Maar zoals eerder gezegd Maico was onpasseerbaar en Rik Twaalfhoven, Pieter Boot, Wessel Baartman, Stan de Groot en Ruben Stolwijk (een echt debuut, gefeliciteerd) bleven gaan voor een beter resultaat.

Zaterdag aanstaande de eerste thuiswedstrijd in de poulefase van de KNVB-beker tegen het Delftse DHC aan Sportpark Spoorlaan bij 25 graden, zon en droogweer op een rijkelijk nat gehouden natuurgras-mat deze week.