Alphense Boys – VVZwammerdam 0-9

Al met met al een doelpuntrijke zaterdag voor de groene Dammenaren. De JO07-1 won met 2-7 hun allereerste wedstrijd in de ochtendstond. De JO09-1 pakte in Waddinxveen uit met 1-8, ons 2e speelde zeer verdienstelijk 2-2 rond het middaguur, in de middag won de JO19-1 met 5-0 en ons 1ste versloeg in de namiddag Alphense Boys met 0-9 (geen tikfout). Het 3e was vrij omdat de tegenstander even geen tijd had om te voetballen, er zijn immers belangrijkere dingen in het leven.

Bij Alphense Boys speelden we op Veld 2. Op Veld 1 speelden Alphense Boys JO21 tegen PEC/Zwolle JO21 tegen elkaar op Divisie-niveau 2. Alphense Boys als enige amateurclub tussen de profs. Nu is Veld 2 helemaal niet vervelend, maar als het regent heb je geen tribune om lekker hoog en droog te zitten. Bij Veld 2 stond echter wel de camera van Studio Alphen en we gaan die negen goals gewoon lekker maandagavond allemaal nog eens bekijken. De één was nog fraaier dan de andere.

Wat is de analyse bij de 0-9? We hebben zitten kijken naar een ploeg die al ruim 8 jaar werkt aan het inslijpen van patronen (eerst onder trainer Rob de Lange en nu voor het 3e jaar onder leiding van Jack Harmsen). En aan de andere kant een ploeg, Alphense Boys, van goede voetballers die echter een paar weken geleden elkaar voor het eerst zagen en wel een elftal vormen, maar bij lange na nog geen team zijn. Wat is het verschil?

Onze spelers vinden elkaar vaak blindelings met vloeiende combinaties, nemen als het moet elkaar posities over, ruilen zo nu en dan bewust van positie en komen zowel via de zijkanten als dwars door het midden op de goal af. Alphense Boys speelde een goede eerste helft en net op slag van rust werd het 0-2 voor Damme.

Na rust soms twee goals binnen twee minuten. En we blijven fris voetballen, waardoor de tegenstander helemaal murw wordt gespeeld, de kop laat hangen en daarmee de ploeg van Jack nog eens prima in de kaart speelt. In de 45ste minuut, op slag van rust, werd het 2-0 en in de 90ste minuut nog net even 0-9. Het team blijft maar gaan – even rustig de bal rondspelen is maar zonde van je tijd – en verzaakt verdedigend daarbij nauwelijks. Bij 0-9 zeuren over gemiste kansen is natuurlijk onzin.

De eerste goal was van Ruben de Bruin (38e minuut), Jordi de Groot scoorde in 45e, 51e, 58e, 85e en 90ste minuut. Koen Woudenberg scoorde in 49e, 59e en 74e minuut. De rest van de spelers, incl. de invallers, speelden geweldig voetbal en brachten deze drie mannen in stelling. Vergeet maandag niet te kijken naar de beelden van Studio Alphen en oordeel zelf.

Komende zaterdag spelen we thuis tegen VEP uit Woerden om 14:30 uur. Kijken of onze jongens de lijn van de twee oefenwedstrijden, de drie bekerwedstrijden en de twee competitiewedstrijden kunnen voortzetten. We starten weer als vanouds met ‘Whatever you want’. De foto’s volgen in de loop van zondag op onze Facebook-pagina @meerdaneenvereniging.

NB: het aantal gemeten ‘positief getesten’ is vandaag 1.686.