Koudekerk 1 – VVZwammerdam 1: 1-4

VVZwammerdam 1 gaf deze zaterdag een uitstekend vervolg op de eclatante overwinning van het 2e elftal bij de ongenaakbare koploper Rijnvogels (1-3). Rijnvogels verloor dit seizoen 3 wedstrijden en wel 2 keer tegen VVZwammerdam 2 dat vorige week de periodetitel binnensleepte. Het 1e wilde niet achterblijven en wilde eveneens de volle 6 punten over 2 wedstrijden te behalen tegen een geduchte tegenstander. Koudekerk weet bijna alle thuiswedstrijden in winst om te zetten, dus makkelijk kon dat nooit worden. Echter, tegen een ontketend VVZwammerdam waren de roodbroeken vandaag niet opgewassen.

20140208 10 Koudekerk VVZwammerdam Kopie Kopie

Mitchell Henkes in duel

In de 6e minuut zag het er nog even niet naar uit dat VVZwammerdam een betrekkelijk eenvoudige en ruime zege zou gaan boeken. Koudekerk kwam na een rommelig begin enigszins fortuinlijk op voorsprong. Een vroege tegentreffer heeft echter bijna altijd alleen maar voordelen (werden we niet ooit kampioen van de 4e klasse nadat we in 11 wedstrijden waren achtergekomen met 1-0). De tegenstander begint meteen te denken de stand over de streep te trekken, maar de eigen ploeg heeft wel 85 minuten om de situatie voetballend recht te trekken. Dat was ook waar VVZwammerdam met zelfvertrouwen aan begon. Met goede combinaties ging het richting Koudekerk-doel. Er kwamen twee kansen voor VVZwammerdam en een voor Koudekerk vooraleer Lars Kremer een goedgenomen corner promoveerde tot doelpunt: 1-1 in de 30e minuut. Vanaf dat moment was het technisch en tactisch overwicht van VVZwammerdam goed zichtbaar. Koudekerk kwam sporadisch nog onder de druk vandaan en dan alleen met lange ballen en dat leverde hen nog 2 kansen op tegenover eentje voor VVZwammerdam.

IMG 9203 Kopie
                                    Lars Kremer scoort hier de 1-1 voor Damme

De tweede helft was helemaal voor VVZwammerdam. Het eerste kwartier ging het spel nog op en neer, maar het laatste halfuur was de pijp leeg bij Koudekerk. VVZwammerdam domineerde in deze periode in alle linies. Middenveld en verdediging van Koudekerk werden zoekgespeeld. Binnen 12 minuten werd de wedstrijd beslist: 62e minuut: Jordyde Groot koelbloedig 1-2. 71e Minuut: Reijer Peters (invaller) kalm binnendoor 1-3. 74e Minuut: Maarten van Riessen ongenadig de 1-4. In het laatste kwartier miste VVZwammerdam nog een kwartet kansen die ook nog tot een monsterscore hadden kunnen leiden.

Na het optrekken van de kruitdampen in de 3e klasse A kan worden geconcludeerd dat het linkerrijtje in elkaar schuift (de nummers 1 en 2, SEV en DWO, verloren) en VVZwammerdam zelfs nog een kans maakt op het behalen van de 2e periode. Zaterdag 15 februari komt Lugdunum op bezoek waarna we meer weten.

20140208 01 Koudekerk VVZwammerdam Kopie Kopie
                                        Sander Schmand heeft pijn

20140208 02 Koudekerk VVZwammerdam Kopie Kopie
                           Jordi de Groot probeert hier de bal binnen te schieten