Nieuwkoop – VVZwammerdam: 0 – 2

De vriendschappelijke wedstrijd tussen koploper in de 4e klas Nieuwkoop en middenmoter VVZwammerdam in de 3e klasse is geëindigd in een 0-2 overwinning voor de Dammenaren.

20160116 MaartenvanRiessen

Het opmerkelijkst aan de wedstrijd was dat Nieuwkoop liefst vier keer de Damse lat raakte, maar niet 1 keer tot scoren kwam. VVZwammerdam scoorde twee doelpunten uit vijf kansen en dat was een mooi rendement. Qua veldspel was Nieuwkoop het eerste half uur de sterkste, daarna overheerste VVZwammerdam.

Het spel vertoonde van weerszijden nogal wat slordigheden. Goede momenten werden met zwakke afgewisseld. Reijer Peters mocht zich de man van de match noemen met twee doelpunten. In de 37e minuut werkte hij een door Mitchell Bons en Maarten van Riessen voorbereide aanval keurig af. In de 89e minuut schoof Reijer na een korte solo de bal onhoudbaar laag in de hoek. Al met al een nuttige oefenwedstrijd, waarin diverse spelers, o.a. terugkomend van blessures, hun speelminuten konden maken. Volgende week voor het ‘echie’ tegen Hazerswoudse Boys thuis, …. op weg naar het linker rijtje.