BSC’68 – VVZwammerdam: 2 – 1

BSC’68 tegen VVZwammerdam staat al niet bekend om spectaculaire confrontaties in de afgelopen jaren en de wedstrijd van vanmiddag maakt het rijtje niet-om-aan-te-zien alleen maar langer. Beide ploegen toonden kandidaat staartploeg te zijn door gebrek aan initiatief, combinatievermogen, creëren van doelkansen en schieten op doel. In de hele wedstrijd hoefden de doelmannen bij elkaar geen 5 ballen tegen te houden en gingen er als bij wonder wel 3 in. Geen van beide ploegen verdiende eigenlijk een punt.

Verslag op Studio Alphen
Verslag op Leiden Amateur Voetbal
– Verslag op BSC’68 website (met de ideale foto’s)

.          Interview door Peter Fase (Studio Alphen) met trainer Jack Harmsen.

VVZwammerdam opende behoedzaam en kreeg vier halve kansen in het eerste kwart. BSC’68 blonk uit in balverlies en het verliezen van duels. VVZwammerdam weigerde gas te geven en door te drukken op weg naar wat een afgetekende overwinning had kunnen en moeten worden. In de 36e minuut schoot BSC’68 pardoes een prachtige schot op doel en de 1-0 kwam daarmee letterlijk uit de lucht vallen. Een kopbal van Rogillio Swaalep, een van de betere Dammenaren, ging over en BSC’68 miste vlak voor rust een reuzenkans na geklungel achterin de Zwammerdamdefensie.
Tien minuten na rust was Rogillio in zijn eentje verantwoordelijk voor de gelijkmakende 1-1. Hij pikte de bal af van de statische BSC’68 defensie en klopte de doelman met een schuiver. Een kwartiertje later werd het alweer 2-1 door slecht wegwerken van de Zwammerdamdefensie en een prachtig krulschot in de kruising. De laatste 20 minuten kregen beide ploegen nog kansen, maar dichter dan een schot van BSC’68 op de paal kwamen ze niet. In de 84e minuut miste Alois Kremer een eenvoudige kans: hoog over. In de slotminuut mocht Jeroen van Dorp nog met rood inrukken na een als zodanig beoordeelde overtreding op een doorgebroken speler. VVZwammerdam leverde een tweede wanprestatie van deze competitie na de zeperd tegen DSVP uit in september. Oorzaak: te weinig initiatief, lef, doortastendheid en schotkracht. .
Tegen Be Fair, ook een tegenstander tegen wie VVZwammerdam doorgaans niet of nauwelijks punten pakt, zal het anders moeten.