VVZwammerdam – ASC (uit 1892) 4-1

Als je onderweg naar het terrein loopt vraag je je af waarom het niet wordt afgelast. Daar is maar één reden voor: wij hebben een FiFa goedgekeurd kunstgrasveld. Bij aankomst stond de veldverlichting al aan. Voor de warming-up was het al te donker, nog snel de lampen op ‘wedstrijdstand’ gezet. Dat kan tegenwoordig. Wie weet hoe donker deze middag nog zou worden tegen de mannen van ASC. Snel de Bestuurskamer in en nu al door en door nat. Louis Kroft (Bestuursdienst) had al twee gasten ontvangen: de schriftelijke pers van Leiden Amateur Voetbal Dick Rozenboom en Truus de Haas (88) namens het Bestuur van ASC. Prachtige vrouw met veel energie: ‘Heeft u dat programmaboekje gemaakt?”  “Jazeker”. ”Daar staat een fout in, we zijn opgericht in 1892 en bestaan dus al meer dan 130 jaar en u schrijft 125 jaar”. Daarna een genoeglijk gesprek over haar eigen aspiraties in het vrouwenvoetbal waarvan toentertijd weinig terecht kwam in die mannenwereld.

Eenmaal met Truus weer buiten, een dapper besluit genomen. Ik ging niet weer mijn Canon-camera aan de weergoden  bloot stellen in de 1ste helft. Al vijf wedstrijden plensbuien er over heen en de camera deed het nog steeds. Je moet het noodlot niet willen tarten. In de kantine achter de ramen gaan zitten bood ook geen oplossing: die ramen hebben geen ruitenwissers. En een goed objectief verhaal schrijven had ook geen zin: dat kan Dick van LAV natuurlijk veel beter.

Er waren wel allerlei subjectieve gedachten: we hadden alle spelers fit en bij slecht weer was het al eens vaker opgevallen dat onze jongens daar prima mee om kunnen gaan: een uitstekende persoonlijke techniek en combinatievermogen gekoppeld aan het wingback-systeem. Daarnaast kan iedereen (dit keer: Koen, Lars, Jim en Ole) scoren en dat zorgt meestal voor veel paniek de eerste 20 minuten waardoor tijdens slecht weer, we vaak snel op voorsprong komen. Het liep allemaal weer net even anders dan gedacht. Lees hier het officiële wedstrijd verslag:

• Wedstrijdverslag op Leiden Amateur Voetbal (klik hier)

Nog even wat andere ‘zaken’:

• De Nieuwjaarsreceptie is op zaterdag 30 december om 16:00 uur (geen tikfout)
  • Voorafgaand doen we een overzichtelijk Familietoernooi om de Oliebollencup vanaf 14:00 uur (geen grapje)
  • Op zaterdag 13 januari oefenen we uit tegen v.v. Groeneweg in Zevenhuizen (koploper 4e klasse B) (klik hier)
  • De Algemene Ledenvergadering (ALV) over het seizoen 2022/2023 is op maandag 22 januari 2024 (ook geen tikfout)
  • De 12e competitiewedstrijd is op zaterdag 20 januari 2024 thuis om 14:30 uur tegen RKDES
  • Kijk ook eens op deze geweldige website: HollandseVelden.nl (klik hier)