WDS – VVZwammerdam: 2 – 3

Om nou te zeggen dat VVZwammerdam souverein langs WDS ging is teveel gezegd, maar van de beschikbare 90 minuten was VVZwammerdam 70 minuten de bovenliggende partij. Alleen tussen minuut 60 en minuut 80 was WDS de baas op het (eigen) veld en wist zich toen met uiterste krachtsinspanning 5 levensgrote kansen te scheppen, maar er niet 1 te benutten.Een heel grote pluim voor VVZwammerdam dat met vijf A-junioren in het strijdperk trad. Emiel Samsom, de 17-jarige doelman redde bovendien de overwinning in de blessuretijd.

g Kopie
                                   Damse verdediging op jacht naar de bal

Wat een prachtige, spannende middag was het in Driebruggen. Beide ploegen gingen volgens eigen strijdwijze voor de winst. WDS ging voor behoud van de 3e plaats. VVZwammerdam ging voor zijn tweede overwinning tegen een Top-3 ploeg. De eerste helft was er 1 ploeg die wilde spelen en dat was VVZwammerdam. WDS hield tegen en was erop uit om met een lange bal (liefst over 50 meter) de spitsen te bedienen. Dat lukte maar twee keer echt goed en overigens zag het spel er een beetje armoedig uit, In de 3e minuut schoot Laurens Uyterwijk over en in de 21e minuut tikte dezelfde, en ons goed bekende, Laurens de bal binnen voor de 1 – 0. Verder viel er in de eerste helft alleen maar te noteren dat VVZwammerdam de tegenstander in de greep had. In de 11e minuut: geen penalty voor een overtreding op Kenny Blanken. In de 12e minuut een zoever van Ruben de Bruin die door de doelman net kon worden gered. In minuut 23 een prachtige voorzet van rechts door Koen Woudenberg die zou strooien met goede voorzetten in de rest van de wedstrijd. In de 40e minuut een kans voor Kenny Blanken. in de 42e minuut viel de meer dan verdiende gelijkmaker. Bryan van Delft pikte een verloren bal op en het was 1 -1 . In de 44e minuut schoot Kenny Blanken uit kansrijke positie over.
in de tweede helft ging VVZwammerdam door waar het was gebleven. Sander Schmand schoot rakelings voorlangs. Terwijl de supporters van VVZwammerdam vol gas gaven in de aanmoedigingen, besloot Nick van den Berg na een fantastische onderschepping om een pass te geven op Justin Bons. Justin besloot een prima wedstrijd met een heel mooi doelpunt: 1 – 2. Daarna was het WDS dat 20 minuten lang vol voor de gelijkmaker ging. Vijf kansen waren het gevolg. Doelman Emiel Samsom  wist niet wat hem overkwam, iedereen bij VVZwammerdam kwam een stap te laat. Kan gebeuren. Bevrijdend leek dan ook de 1 – 3 door Bryan van Delft in de 78e minuut. Leek, want WDS kwam snel op 2 – 3 in de 80e minuut. De man van de wedstrijd  werd Emiel Samsom die een zeker gewaand doelpunt voorkwam in de 93e minuut.

VVZwammerdam heeft nu met een groepje zicht op de 3e plaats in de ranglijst en dat mag knap genoemd worden. Ook een pluim voor de technische staf die wekelijks de opstelling door blessures en schorsingen moet aanpassen, maar iedereen op en top gemotiveerd weet te krijgen.