VVZwammerdam – Zevenhoven: 3 -3

Uit de twee wedstrijden die VVZwammerdam en sv Zevenhoven nu tegen elkaar hebben gespeeld in deze competitie heeft VVZwammerdam 4 punten behaald en Zevenhoven 1. Dat is precies de verhouding tussen de teams. Alleen …. VVZwammerdam had graag een overwinning deze middag geboekt, maar bleek daartoe niet in staat. Zevenhoven vocht voor wat het waard was, VVZwammerdam liet zien dat het geen team is dat momenteel in de top-5 kan eindigen. De indirecte bewijsvoering daarvoor is het feit dat drie gele kaarten werden opgelopen wegens opmerkingen aan de leiding. Geen entreebewijs voor de top-5.

Pupil v/d week Wayne Hoogeveen op de foto met Kenny Blanken

De opening van de wedstrijd was veelbelovend. Toine Kremer kopte magistraal, al in de 3e minuut, een voorzet binnen. Twintig minuten lang was VVZwammerdam de sterkste ploeg en maakte kansen net niet af. Reijer Peters in de 9e minuut met een strak schot, Justin Bons met een lob in de 17e minuut, gevolgd door een net mislukte actie in de 23e minuut. Zevehoven stelde daar een paar uitbraken tegenover die gevaar opleverden. In de 25e minuut scoorden zij de gelijkmaker. In minuut 26 scoorde Kenny Blanken na een goede voorbereiding van Toine Kremer en Gerald van Asselt. In de laatste minuut voor rust kwam Zevenhoven verrassend langszij. Ruststand 2-2.

Na rust ging VVZwammerdam op zoek naar de voorsprong, maar werd getracteerd op een tegendoelpunt in minuut 50. Vlak daarna scoorde Donny van der Neut perfect de gelijkmaker. Daarna wisselden de kansen zich wederzijds af. VVZwammerdam claimde nog  twee penalties, maar die kwamen er niet. VVZwammerdam had aan het zwaar bespeelbare en grote Veld 1 een te grote kluif om Zevenhoven schaakmat te zetten.
Volgende week naar CVC Reeuwijk, …

• Verslag op Leiden Amateur Voetbal door de ogen van Kenny Blanken: klik hier
  • Verslag op RTV Lokaal Nieuwkoop: klik hier
  • Verslag op Studio Alphen: klik hier

Opstelling: (doel) Wouter van Valen, (achter) Gerald van Asselt, Jeroen van Dorp, Lars Kremer, Reijer Peters (midden) Toine Kremer, Donny van der Neut Sander Schmand (voor) Koen Woudenberg, Kenny Blanken en Justin Bons. Invallers: Mitchell Bons en Ruben de Bruin.