VVZwammerdam – SCH’44 3-2

Voor ruim 200 toeschouwers wist Damme de koploper uit Harmelen met 3-2 te bedwingen en dat gebeurde in een spannende wedstrijd die door beide partijen op het scherpst van de snede werd gestreden. Van de 5 ongeslagen ploegen blijven er na vandaag, naast Zwammerdam, nog drie anderen over (Woerden, NSV’46 en Nicolaas Boys). Damme kreeg maar liefst zes gele kaarten en SCH twee. Acht gele kaarten is best veel, toch was er geen sprake van een onsportieve wedstrijd, maar er werd wel om iedere meter gestreden.

In de eerste tien minuten werd er wederzijds wat afgetast. Maar daarna ging VVZ helemaal los. Aanvallen over de beide vleugels zoals we dat dit seizoen al een poosje kennen. En dan zo nu en dan dwars door het midden. In de 30ste minuut was het Justin Bons die met een fenomenale actie van links naar binnen ‘slalomde’ en onhoudbaar binnenschot. Gelukkig zijn er filmopnamen van Gerrit Spruijt komende maandagavond beschikbaar via Studio Alphen. Wat een wereldgoal, … (1-0) en 8 minuten later brak linksback Reijer Peters door, ook op links dus, schoof de bal naar spits Jordi de Groot en dat betekent in de regel een doelpunt. Zo ook nu en daarmee 2-0 binnen 40 minuten. De thuistoeschouwers wreven hun ogen uit. Hier kwamen ze voor en het was de vorige wedstrijden ook zo gelukt, maar dat dit ook zo makkelijk tegen koploper SCH’44 zou lukken was toch wel een verrassing. Meestal ging het immers na rust nog beter omdat we conditioneel ook nog wel wat verder op streek lijken dan de meeste ploegen. Dat SCH dan ook nog een keer verdienstelijk op de lat schoot vergeet je dan al weer snel.

Na rust stonden we echter weer gelijk met de voetjes op de grond. In de vijftigste minuut maakte SCH 2-1 met een geweldige trap. Als jullie toch kijken naar de beelden maandagavond, neem deze goal van SCH dan zeker ook even mee. En drie minuten later was het alweer 2-2. In een soort kluts kwam de bal via de meer dan uitstekende doelman Bartjan Pfaff in het net. Dat hadden we dit seizoen nog niet echt meegemaakt. Voor de eerste keer dit seizoen werd de ploeg echt op de proef gesteld. Hoe zouden de mannen dit op gaan pakken? Maar binnen 4 minuten (57ste minuut) was het alweer 3-2, dankzij aanvoerder Lars Kremer die de bal letterlijk in de touwen joeg. De eerste keer dit seizoen dat ‘de veerkracht’ van de ploeg op de proef werd gesteld. Omgaan met tegenslag tijdens een wedstrijd hadden we dit seizoen nog niet echt gekend, maar letterlijk met vereende krachten doorstond de ploeg onder aanvoering van de betrouwbare sluitpost Bartjan deze proef. De toeschouwers werden getrakteerd op een heerlijk gevecht – zonder doelpunten in het laatste half uur – maar wel met veel gele kaarten gelardeerd. Na afloop een enorme ontlading, zowel bij de spelers, de (bege-)leiding, de pupil van de week als bij de toeschouwers. Dit lijkt soms een droomseizoen, …. laten we het a.u.b. nog een poosje zo houden. Dromen terwijl je klaarwakker bent, …. ook gaaf!!

• Wat schrijven ze in Harmelen over de wedstrijd? Klik hier
  • Hoe is het met de besmettingen ondertussen?
    • Besmettingen op 25/09:   1.592 (Speeldag 1)
    • Besmettingen op 02/10:   1.658 (Speeldag 2)
    • Besmettingen op 09/10:   2.520 (Speeldag 3)
    • Besmettingen op 16/10:    3.737 (Speeldag 4)