VVZwammerdam – De Jodan Boys O23 1-3

Oud-trainer Erwin Griffioen is inmiddels trainer van de O23 bij de Gouwenaren. Het was dus gewoon leuk om in dit geval het nuttige met het aangename te ‘verenigingen’. Voor de Dammenaren de 3e oefenwedstrijd, voor dJB de 1ste wedstrijd van het seizoen. Beide partijen waren verre van compleet (vakanties, weekendeindje weg, meerdere muziekfestivals o.a. Lowlands en niet te vergeten ons eigen Dorpsfeest). Dan maar aftrappen om 11:45 uur voor een handjevol toeschouwers (supporters en ouders).

Na 8 minuten had Jordi de Groot zijn eerste treffer van het seizoen gemaakt op een assist van mid/mid Jim van Vliet. De groenen speelden het eerste kwartier prima en het team van Erwin moest nog even inkomen zo’n eerste wedstrijd, maar na ruim 20 minuten hadden de jongens uit Gouda voldoende grip op de wedstrijd en maakten in de resterende 25 minuten drie mooie doelpunten en boden daarnaast inval-doelman Bas Kwakernaak voldoende mogelijkheden om zijn kwaliteiten te tonen. 1-3 derhalve met de rust.

In de tweede helft bleven de verhoudingen in evenwicht met een overwicht voor de talentvolle Boys uit Gouda en een incompleet Damme die niet echt een vuist kon maken. Kortom: we zijn er nog niet! Voor volgende week zaterdag (26/8) is nog geen geschikte tegenstander gevonden. De dinsdag (29/8) erop spelen in Wateringen tegen 1ste klasser Velo om 20:00 uur. Komende week gewoon weer lekker trainen. Foto’s volgen zondagmiddag via Facebook (@meerdaneenvereniging).

Fijn dorpsfeest verder!