Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

FC Perkouw – VVZwammerdam 2-1

Na acht wedstrijden ongeslagen moest het een keer gebeuren. En dat was tegen FC Perkouw, afgelopen seizoen gedegradeerd uit de 3e klasse (Zuid 1). Misschien is nog wel het meest vervelende dat we drie spelers kwijtraakten met vermoedelijk hamstring of liesblessures (Thom, Morris en Martijn). We hebben immers nog twee wedstrijden te gaan voor de winterstop. Ook centrale verdediger Jeroen van Dorp werd gemist door ziekte. Jim van Vliet schoof op zijn plaats en aanvoerder Lars Kremer kon daardoor weer zijn vaste plek innemen op het middenveld

De eerste helft speelden de mannen – zoals gebruikelijk – overwegend op de helft van de tegenstander, maar niemand had de vorm van de dag te pakken. En tot echte kansen kwam het ook niet. Koen Woudenberg kwam een keer fraai naar binnen gesneden, maar de bal kreeg niet de juiste voortzetting. Even later kopte Ruben de Bruin over de goal, Justin Bons’ schoten smoorde in de verdediging. Jordi de Groot vormde vooral de bliksemafleider om anderen, de opkomende middenvelders, in stelling te brengen. Je zag de bedoelingen, maar de uitvoering kwam niet of onvoldoende uit de verf. De laatste minuten van de eerste helft werden al verbruikt voor twee wissels (Thom en Morris). Dat bleek veeg teken.

In de 2e helft maakte Perkouw al in de 50ste minuut de 1-0. De één voor de ander dacht kennelijk dat ‘de ander’ het wel zou doen. En als niemand het juiste doet kan de tegenstander de bal zomaar in het doel lopen (1-0). En ruim 10 minuten later ging een vrije trap van net over de middellijn rechtstreeks in het doel. Misschien dacht doelman Maico dat de bal over het doel zou gaan (2-0). Met nog een kwartier te spelen gooide Damme alles op alles en speelde va-banque. Zo kennen we de ploeg eigenlijk niet, maar ook dat bleken ze toch wel te kunnen samen met de invallers Nick van den Berg, Rick Vogels en Ole Jansze.  Daardoor kregen we toch nog zeker vijf doelrijpe kansen, …maar er zat altijd wel een been tussen of de bal was niet tussen de palen. Uiteindelijk werd in 91ste minuut in paniek de bal door Perkouw in eigen doel gejaagd. Op het fraaie en geavanceerde scorebord van Perkouw werd ook de blessuretijd geteld. De goed leidende scheids, hij gaf 1 gele kaart aan een Perkouw-speler, trok 8 minuten bij. Dit naar voorbeeld van de WK 2022 in Katar (Qatar).

Humor: voor de 90ste minuut lopen de spelers tijd te rekken; na de 90ste minuut vinden diezelfde spelers dat de scheids loopt tijd te rekken. Kwestie van perspectief.

Nog twee wedstrijden voor de winterstop: zaterdag thuis tegen SV Gouda en die zaterdag daarna uit bij Rohda’76. Goed weekend. In de loop van de zondag volgen de foto’s.

‘Jongens (tegen Jaimy en Nick), halen jullie even zelf die ballen uit de sloot?’ Achteraf hadden we al eerder nattigheid moeten voelen.