VVZwammerdam – Roodenburg: 3-2

VVZwammerdam 1 speelde vandaag een prima wedstrijd tegen Roodenburg, maar lange tijd vonden de kritische VVZwammerdamrupporters het een beetje te lauw. Niet volgens uw verslaggever. VVZwammerdam bouwde de wedstrijd goed op. Uiteindelijk was het nog spannend tot het eind of VVZwammerdam de punten in eigen huis kon houden. De bank was uiteindelijk beslissend.

20141101 VVZ Roo 3 2
    Zo vieren mannen het liefst een feestje
😉

De invallers Maarten van Riessen, Nick van den Berg en Thom de Bruin wisten in het laatste half uur van de wedstrijd een achterstand in een overwinning om te buigen. Nick van den Berg sluit hiermee een succesvolle periode af als invaller in het 1e, voorafgaand aan een stageperiode in Columbia. Maarten van Riessen zette zijn stempel op de wedstrijd als supersub met 2 doelpunten in de slotfase. Thom de Bruin werkte op het middenveld als vanouds.
De wedstrijd kende een terechte winnaar: VVZwammerdam. De kansenverhouding was 18 voor VVZwammerdam tegen 4 voor Roodenburg. Daaraan was ook debet dat halverwege de tweede helft Roodenburg met 10 man kwam te staan. Twee gele kaarten waren de spits van onze bezoekers ten deel gevallen. VVZwammerdam kreeg daarna een groot veldoverwicht.  De wedstrijd verliep overigens binnen de lijnen heel vrienschappelijk. Vanaf het begin van de wedstrijd schiep VVZwamerdam zich een aantal kansen, Roodenburg een enkele. Op het half uur werd het plotsklaps 0-1 voor Roodenburg toen de Roodenburg spitsen mochten doorgaan na een buitenspelsituatie, niet als zodanig beoordeeld door de overigens voortreffelijk leidende scheidsrechter. Kan gebeuren. VVZwammerdam ging door met goed spel en Yassine El Mariami maakte na een voortreffelijke aanval de 1-1 in de 43e minuut. Na nog een kans voor Yassine uit een vrije trap scoorde Roodenburg uit het niets de 1-2. Een tegenvaller zo vlak voor rust, waar VVZwammerdam toch een overwicht had. Tot de 20e minuut na rust was het VVZwammerdam dat de klok sloeg, een enkele kans voor Roodenburg daargelaten, gered door de uitstekende Wouter van Valen. Halverwege de tweede helft kwam de definitieve omslag. De Roodenburgspits werd na twee gele kaarten naar de zijlijn verwezen. Met de invallers inmiddels binnen de lijnen werd het eenrichtingsverkeer op het doel van de Leidenaren. In de 84e minuut volgde het mooiste doelpunt van de dag. Nick van den Berg gaf strak voor (zien we te weinig de laatste jaren, ook de corners en vrije trappen niet, iets voor de trainingen?) en Maarten van Riessen kopte onberispelijk de 2-2 binnen. De lat stond vervolgens VVZwammerdam nog tweemaal in de weg  en diverse scrimmages eindigden in het niets tot……Maarten van Riessen in de 90e minuut een aanval wist op te zetten, door hem zelf afgerond na een voorzet van Kevin Bergshoeff: 3-2. VVZwammerdam behoort nu tot de subtop die Floreant, UVS en SEV achtervolgen. Floreant heeft de 1e periode vandaag gewonnen.