Mooi Veltins-toernooi in W’veen

Voor de eerste keer was er een Veltins-toernooi bij Be Fair in Waddinxveen. Vijf ploegen: cvv Be Fair, BSC’68, Floreant, vv Moerkappel en VVZwammerdam in één poule in vier wedstrijden van een half uur. Super leuk, goed georganiseerd en mooi om alle spelers speeltijd te kunnen geven en dingen uit te proberen.

En heel veel foto’s (600), er zijn er 55 geplaatst op onze Facebook-pagina. Wat kunnen we constateren: we kunnen nog steeds aardig ballen. De eerste wedstrijd tegen Floreant werd met 4-1 gewonnen met voetbal waarin we met het spel zoals wij dat kunnen spelen een tegenstander doldraaien. Vanaf de eigen helft de diepte inspelen op de flanken, een strakke voorzet op spits Jordi de Groot en die drukt dan af. Drie goals in een kwartier kan dan maar zo. Hij scoorde een hattrick (in de 7e, 8e en 14e minuut). En dan mogen we nog drie wedstrijden op deze heerlijke zaterdagmiddag. De talrijke toeschouwers zaten zich al te verkneukelen.

Jordi de Groot op weg naar zijn 2e goal (8e minuut)

Vervolgens twee keer met 0-1 verliezen (van Be Fair en BSC’68) en een troosteloze 0-0 tegen Moerkapelle. Het verschil tussen de eerste en de laatste wedstrijd was verbijsterend. Kwaliteit is het niet, conditie ook niet (we ogen fris), tactiek zeker weten ook niet. Gemakzucht en vervolgens daardoor gebrek aan focus? De bal is nu eenmaal rond en het is maar een spelletje.

Volgende week zaterdag de 1ste bekerwedstrijd thuis tegen PGS/Vogel uit Den Haag. Dat wordt genieten bij 22 graden bij volop zon! cvv Be Fair, dank je wel voor de uitnodiging, de uitstekende organisatie en het Veltins-bier smaakte ook prima!