VVZwammerdam – CVC Reeuwijk 2 -3

De talrijke bezoekers aan de derby van de standaardteams van VVZwammerdam 1 en CVC Reeuwijk hebben een goede keuze gemaakt om de gang naar de Spoorlaan te maken. Er viel deze middag te genieten van avontuurlijk voetbal met veel spannende momenten waarbij het balletje nu eens de ene kant dan weer de andere kant uit kon rollen. Dat was gedurende de gehele wedstrijd het geval en ook in de bessuretijd nog, toen pas de uiteindelijke beslissing viel met late doelpunten. VVZwammerdam had op de keeper beschouwd kunnen winnen, maar het zat ook niet mee.

160917 61 VVZ CVC 2 3 Kopie Kopie

VVZwammerdam trok in de eerste 20 minuten het iniatief nadrukkelijk naar zich toe, maar de risico’s die het daarmee nam werden wel nadrukkelijk blootgelegd. Een tegendoelpunt voorafgegaan door een al dan niet buitenspelgeval, zelf geen penalty (hands of niet) krijgen maakten dat het eerste kwartier de zenuwen aardig op de proef werden gesteld. Daarna kwam VVZwammerdam pas aan echte kansen toe: Bryan van Delft, Sander Schmand, Kevin Bergshoeff, Ruben de Bruin en Mitchell Bons wisten goede mogelijkheden niet af te maken. Intussen wist CVC wederom op de rand van buitenspel te ontsnappen in de 42e minuut: 0 – 2.
Na rust had VVZwammerdam even tijd nodig om weer op stoom te komen. Het was de helft waarin keeper Emiel Samsom uitgroeide tot de beste man van het veld. Tal van reddingen, de een nog fraaier dan de ander, verrichtte Emiel. Het duurde tot de 63e minuut vooraleer VVZwammerdam gevaarlijk doorkwam. Kevin Bergshoeff werd hard weggezet in de 16 meter, maar het oordeel van de goed leidende scheidsrechter Opdam was dat het een duel om de bal betrof om de bal. Toine Kremer rondde enkele minuten later wel goed af: 1 -2 en iedereen ging er eens goed voor zitten en staan. De hoop was er op de gelijkmaker. VVZwammerdam ging ervoor met enkele verse wissels. Aan de andere kant ontstond ruimte voor counters van CVC Reeuwijk en in de 92e minuut was het raak: 1 – 3. Dat Koen Woudenberg nog de 2 – 3 maakte was prima, maar daarna werd er alleen nog maar afgetrapt en was de wedstrijd afgelopen. VVZwammerdam vindt zich op de ranglijst terug op de gedeelde tweede plaats.