VVZwammerdam – WDS: 0 – 0

De polderderby van VVZwammerdam tegen Waarder Driebruggen Samen (WDS) heeft geen winnaar opgeleverd. De verdedigers, zeker ook de keepers, waren de aanvallers de baas. In verdedigend opzicht onderscheidden zich bij VVZwammerdam alle verdedigers en Gerald van Asselt stak daar nog weer een stukje bovenuit. Beide ploegen hadden last van het hobbelige en zware veld, waardoor het meer aankwam op doorzetten dan op technisch vermogen etaleren. De Dammenaren en de WDS-ers, ook de scheidsrechter, konden daar dan wel weer goed mee omgaan, zodat de toeschouwers zich niet hoefden te vervelen.

160213 46 VVZ WDS 0 0 Kopie Kopie
        Keeper Wouter van Valen brengt redding met een katachtige reactie

Het eerste halfuur van de wedstrijd ging het spel op en neer en was geen van de partijen de sterkere. In veel onderlinge duels werden de krachten getest en fraai was het allemaal niet. Ook vielen er geen kansen te noteren. In het laatste kwartier voor rust kwam VVZwammerdam pas aan twee kansen. Eerst kon Jeroen van Dorp een door de keeper geloste bal niet over hem heen gekopt krijgen( 28e minuut). In de 40e minuut miste de ingevallen Nick v.d. Berg een mooie schotkans.
Na rust trok VVZwammerdam die lijn door. Ruim een half uur drukte en beukte het tegen WDS, dat van geen wijken wist. De gasten mikten op een counter, maar in die periode kwam het daar niet of nauwelijks van. Rond de 60e minuut waren er enkele zeer dreigende acties van Reijer Peters die zich niets aantrok van de staat van het veld, gevolgd door enkele goede kansen voor Maarten van Riessen, Toine Kremer en Justin Bons, die alle werden verijdeld door doelman Boerefijn. In het laatste kwartier gooide WDS de schroom van zich af en trok eindelijk georganiseerd ten aanval. In de 84e minuut kroop VVZwammerdam door het oog van de naald. Vrij voor doel schoten de gasten tegen de onderkant van de lat. De bal wilde maar niet weg en er ontstonden in die situatie nog twee kansen. Wouter van Valen verrichte toen een paar halve en hele mirakels. Amper twee minuten later was het weer WDS dat een mooie kans miste. Aan het eind van de wedstrijd, die beide ploegen behoorlijk had gesloopt, kon iedereen wel leven met het gelijke spel. In het rechterrijtje verandert er weinig door de uitslagen op de andere velden. Volgende week kan dat wel: een zes punten-wedstrijd tegen DWO in Zoetermeer die op de 7e plaats, een plek boven ons!