VVZwammerdam verslaat LSVV’70: 5 – 2

De Leidse Studentenvereniging heeft een klein halfuur weerstand kunnen bieden aan de Damse dadendrang. Tot die tijd kwam LSVV’70 nog wel eens door de gesloten linies (Limes), maar tot echt gevaar leidde dat niet. Na rust bouwde VVZwammerdam de  2 – 0 voorsprong uit naar 5 – 2.

Pupil vd week Jesse met Lars op de foto

Hoe de einduitslag op het bord komt is een tweede. Belangrijk is hoe je een wedstrijd begint. VVZwammerdam begon goed en miste 2 kansen in de 5e en de 12e minuut. In de 26e minuut schoot Bryan van Delft wel raak: 1-0. Na nog een kans voor de thuisclub scoorde Koen Woudenberg zeer beheerst de 2 – 0. Koen strooit al wekenlang met prima verzorgde passes vanaf de zijkant en ontpopt zich voor de kenners als een rechtsbuiten met oog voor de medespeler.
Na rust ging VVZwammerdam door waar het was gebleven. Met lef aanvallen en proberen kansen te scheppen. In de 53e minuut was het zover: een vlotlopende aanval via Bryan van Delft als aanspeelpunt, Justin Bons als tussenstation en Kenny Blanken als koele afmaker betekende de beslissende 3 – 0. In de 56e minuut miste Koen Woudenberg nog de kans op 4 – 0. Daarna scoorde LSVV’70 in de 58e minuut de 3-1 uit een counter. In minuut 60 sloeg VVZwammerdam direct terug via Bryan van Delft. : 4 – 1. Daarna drukte wederom Bryan van Delft af voor 5 -1 en uiteindelijk bepaalde LSVV’70 de eindstand op 5 – 2.
Het eerste elftal gaat de komende weekend trainen en in ieder geval op 21 januari vriendschappelijk (thuis) voetballlen tegen Alphia. Geniet van de feestdagen.