Motto:

Bryan van den Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – RKDES 0-2 (0-0)

Het was een inhaal-zaterdag en daar hadden we niet op gerekend. Een paar weken geleden was er wegens sneeuw en ijs zelfs het kunstgrasveld afgekeurd en die wedstrijd tegen RKDES werd verplaats naar de zaterdag voor carnaval. Maar ja, samen met de geblesseerde, de geschorste en de wintersporters was dat een aderlating van zes spelers. Dat werd opgevangen met jonge jongens uit het 2e (Derek, Lars, Pieter en Rik) en twee routiniers uit het 3e (Chris en Maarten  – clubheld en inmiddels 39 jaar jong – van Riessen).

Dat ging ruim een uur lang meer dan prima, … er was nauwelijks verschil met het 1ste van de afgelopen weken. Goed spel en ook nu werd veelvuldig over de flanken gespeeld en het spel werd prima zo maar van de ene kant van het veld naar de andere kant verplaatst. Top, een genot om naar te kijken. Na ruim een kwartier een mooie voorzet van Koen Woudenberg, maar zo hard ingeschoten dat spits Jordi de Groot er net niet bij kon, 3 minuten laten krijgt centrale verdediger Mark Veerman de bal op twee meter schuin voor de doelman van RKDES niet onder controle en die hobbelt net naast, in de 23ste minuut kwam Bryan van den Nieuwendijk in een ideale schietpositie in het strafschopgebied, maar timed niet goed, in de 37ste minuut krijgt Derek Boot twee kansen achter elkaar, maar helaas! En vlak voor rust schiet linksbuiten Justin Bons een directe vrije schop op de rand van het strafschop gebied net over de lat. Met de rust was 3-1 een goede afspiegeling geweest van de krachtsverhoudingen. Opmerkelijk.
In het eerste kwartier van de tweede helft hadden zowel Justin als Koen Woudenberg een goede kans, .. maar de doelman van RKDES pareerde tot twee keer toe prima. En toen kwam het laatste half uur wat begon met een klutsbal die via via in ons net verdween (0-1). Daarna werd het pompen of verzuipen. Het werd ondanks de inzet van Lars, Maarten, Pieter en Rik geen 1-1, maar RKDES liep plompverloren 10 minuten voor tijd naar 0-2. Tot de laatste seconde van de blessuretijd was er kans op een eervolle tegentreffer, maar het gebeurde domweg niet. Terecht? Dit is de derde achtereenvolgende wedstrijd die we verliezen (2-1, 2-1 en 0-2) met goed veldspel, maar we weten dat overwicht niet uit te drukken in goals en dan roepen we het noodlot kennelijk over ons zelf af. Blijven drukken en dan door slimme counters tegen een nederlaag aanlopen. Wel een wedstrijd zonder kaarten en dat is prima als het op het scherpst van de snede gaat. Scheidsrechter Bosschieter had desondanks voldoende grip op ‘de strijd’.

Formeel was deze inhaalzaterdag de 12e ronde van de competitie en Damme (nr. 8) verliest van RKDES (nr. 5), ASC (nr.9) verliest van Aarlanderveen (nr. 2), RVC’33 (nr. 10) verliest van Koudekerk (nr. 1), Altior (nr. 11) hielt Zevenhoven op zijn plek (nr. 14) en Lugdunum nr. 13 had al eerder verloren van BSC’68 en Docos (nr. 12) had al eerder gewonnen van TAVV (nr. 6). Per saldo lijkt er een serieus gaatje te ontstaan tussen het linker- en rechterrijtje. Zaterdag 24 februari (over twee weken) is de volgende competitieronde (de 15e): Wij spelen als nummer 8 thuis aan de Spoorlaan tegen DoCos (de nummer 12). Onze missie is volstrekt helder!