Perkouw – VVZwammerdam: 3 -3

VVZwammerdam heeft de gedeelde 3e plaats in de competitie ingenomen. Daarbij heeft het zijn ambities getoond om in het linkerrijtje mee te doen. Met de inbreng van 5 piepjonge spelers (Emiel Samsom, Ole Jansze, Ruben de Bruin, Donny van der Neut en Koen Woudenberg) is sprake van een spectaculaire remake van het eerste elftal dat enkele spelers (tijdelijk) heeft zien afhaken. De wedstrijd van vandaag had twee gezichten. 4 Kwartieren was VVZwammerdam met fris en fruitig aanvallend voetbal de baas bij FC Perkouw. In die periode was de kansenverhouding 4-11 voor VVZwammerdam en de stand was daar perfect mee in verhouding: 1-3. Het liep toch nog anders af.

1670924 23 FCP VVZ 3 3 Kopie Kopie

VVZwammerdam startte goed in de traditioneel lastige uitwedstrijd in het landelijke Berkenwoude. Zelden kwam VVZwammerdam daar weg met een of meer punten. Vandaag was eigenlijk alles anders. Al in de 10e minuut moest Donny van der Neut worden gestuit door een goede Perkouwkeeper. Enkele minuten later was het wel raak. Bryan van Delft bediende Mitchell Bons en die vond Kevin Bergshoeff: 0-1. In de 16e minuut volgde een kans voor Perkouw, dat lang zou volharden in een twee-spitsen systeem en het accent legde op verdedigen. Nadat VVZwammerdam in de 18e minuut een kans had gemist was het in minuut 23 onverwacht de beurt aan Perkouw. VVZwammerdam verdedigde slapjes en Perkouw komt tegen de verhouding op 1-1. Kort daarna kreeg Perkouw zelfs een kans op een voorsprong. Na het halfuur was VVZwammerdam weer op stoom. In de 30e minuut werd nog een kans gemist, maar in de 33e minuut was het wel raak. Sander Schmand vond slim Kevin Bergshoeff en die vond Bryan van Delft: 1-2. Bryan speelde alsof zijn leven ervan afhing en nam de ploeg in die fase op sleeptouw. In de 36e minuut kwam Donny van der Neut goed uit de bus richting Bryan van Delft die Mitchell Bons kon aanspelen. Mitchell drukte de 1-3 binnen. Voor rust kreeg Perkouw nog een kans en ook VVZwammerdam via Donny van der Neut.
In de tweede helft stoomde VVZwammerdam door. Vier kansen (vrije trap, Mitchell Bons, Ruben de Bruin en Bryan van Delft) op de 1-4 gingen verloren. En ja dan…..gaat Perkouw 1 op 1 voetballen en kan VVZwammerdam de druk op de achterhoede steeds minder aan. In minuut 77 valt de 2-3 en een minuut voor tijd zelfs de 3-3. Tussendoor kreeg Kevin Bergshoeff nog een mooie kans, maar het heilige vuur was eruit, de  krachten op, en zo werden de jonkies werden even op hun nummer gezet door een fortuinlijk Perkouw. Dat wel.
Volgende week op naaar Floreant. Dat is altijd spektakel!