Zevenhoven – VVZwammerdam 1 – 0

VVZwammerdam heeft de eerste competitiewedstrijd verloren tegen Zevenhoven. De wedstrijd verdiende geen overwinnaar, maar niemand uit Zevenhoven zal daarom malen. De trainer van Zevenhoven had vooraf al een goede voorspelling gedaan. “Zwammerdam beschikt over behendige buitenspelers, maar is achterin in het centrum kwetsbaar”.

Een kwartier voor tijd kwam het uit. Eén van de behendige buitenspelers liep zich vast, de restverdediging ontbrak, het verdedigingscentrum moest een riskante vrije trap toestaan en meteen was het raak. Het verschil kwam ook tot uitdrukking in het benutten van een vrije trap. Zevenhoven schoot een kwartier voor tijd direct binnen. VVZwammerdam maaide na een identieke vrije trap over de bal vijf minuten later. Tussendoor was VVZwammerdam de bovenliggende partij en had in Reijer Peters de absoluut beste speler van het veld. Liefst zeven keer was hij dreigend voor het doel van Zevenhoven en veel balveroveringen schreef hij op zijn naam.

Van de vleugels kwam het niet vandaag. Maar twee voorzetten uit kansrijke situaties die daadwerkelijk aankwamen. Misschien moeten we met een vleugel minder gaan voetballen en Reijer Peters loopruimte bieden, 4-4-2 …?  Zaterdag de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen v.v. Linschoten dat met 3-1 won van Alphense Boys (za). Koploper vanaf dag 1 is de gedoodverfde kampioen SCH’44 die WDS met 7-1 verpletterde.