VVZwammerdam – Siveo’60 1 – 1

VVZwammerdam heeft de eerste competitiewedstrijd afgesloten met een gelijkspel tegen Siveo dat voor één punt naar Zwammerdam was gekomen. De Zegvelders metselden de verdediging en het middenveld goed dicht en kwamen in de loop van de wedstrijd toch nog een keer of vijf vrij voor de keeper van Zwammerdam.

Het had dus fout kunnen aflopen voor de groen-witten, want zelf kansen creëren was er nauwelijks blij. De vleugelspitsen werden zo goed als lamgelegd en de balsnelheid was onder de maat. Het stroeve veld werd als excuus genoemd, maar daar bestaat een remedie voor en dat is harder (durven) passen. En daar zat het manco. Er was te weinig durf en geen elan. Iets wat in delen van de bekerwedstrijden de afgelopen weken wel te zien was. In de eerste helft kreeg VVZwammerdam vier mogelijkheden, maar het was Siveo’60 dat tegen de verhouding in scoorde. Dat had het in de 27e minuut al moeten doen toen (ook weer) een slappe terugspeelbal werd onderschept en een open doelkans ontstond voor de geel-blauwen.

Ook na rust kreeg VVZwammerdam 4 mogelijkheden om te scoren. Na enkele wissels kwam er wat meer vaart in het spel en Siveo wankelde. In de 82e minuut schoot Mitchell Bons de bal zuiver in de hoek: 1 – 1. Toen werd het toch nog billen knijpen voor de Zegvelders. Maar de rustig leidende scheidsrechter Verhoef blies voor iedereen op tijd af. Een wedstrijd zonder kaarten. Ondanks het gelijke spel, is dat toch winst.

We hebben op de achterkant van ons shirt een nieuw hoofdsponsor: Sanidirect. Wim van Dijk werkt daar, op de voorkant staat gelukkig nog steeds Okay Color, waar Toine Kremer inmiddels werkzaam is. Aanvoerder Lars Kremer kreeg ons nieuwe shirt als eerste uitgereikt.