Kagia 1 – VVZwammerdam 1: 4-4

Spelers hebben het graag over de kwaliteit van de scheidsrechter. Maar je vraagt je wel eens af: ‘Zouden ze ooit aan hun voorzitter denken’? Zo’n stakker die in de rust de bestuurskamer van de tegenstander behoort in te stappen en dan iedereen blijmoedig de hand drukt zelfs als we met 3-0 achter staan. Doe mij dit niet weer aan, jongens, … het was echt ontluisterend die 1e helft.

1 Kopie
                Verbeten gezichten bij Kagia tegen VVZwammerdam

Meer lezen/luisteren?

Je hebt zelfs geen zin meer in een praatje en je krijgt van een topgastvrouw bij Kagia dan ook nog bij je kopje koffie (geen bekertje) een feestelijk taartje aangeboden. Het vreemde is dat je je letterlijk lusteloos voelt. Ik realiseerde me toen weer dat een wedstrijd op je gevoel inspeelt, zeker als betrokken toeschouwer. Woorden schieten dan te kort. Liefst sluit je jezelf op in de toilet met de mededeling: ‘ik ben een beetje misselijk’. Waar moet je het over hebben met die andere bestuurders? Over de  kwaliteit van het 13 jaar oude kunstgrasveld, over de wind, … desnoods over de scheidsrechter?

Geen idee wat Rob & Remco tegen jullie hebben gezegd in de rust of wat Rien in de thee heeft gedaan. Maar na drie minuten was het al  3-1 en je voelde gelijk aan dat er meer in zou kunnen zitten. Ondanks de regen begon de zon te schijnen. Het werd 3-2 en 3-3 in de 78ste minuut. Nog 12 minuten om Kagia alsnog op de knieen te dwingen. En dan in de 90ste minuut 4-3. Shit, alles is voor niets geweest en dan in de allerlaatste minuut (92ste) alsnog de gelijkmaker. Alle energie is weer terug, … de wereld lijkt er letterlijk weer even anders uit te zien. Dat is voetbal, … het is emotie.

En dan nog een paar andere puntjes: spelers die mopperen dat ze te kort mee mogen doen, spelers die zeggen te willen stoppen. Als je zegt ‘voor elkaar met elkaar’ dan heb je dat vanmiddag aan elkaar laten zien hoe dat in de praktijk eruit ziet. Ik zou de lat nu nog niet lager leggen, eerder iets hoger! Stel dat je volgend seizoen afspreekt we gaan 1 periode (8 wedstrijden: 16 keer drie kwartier) spelen zoals die 2e helft bij Kagia. , … en er komen vast nog wat pareltjes uit de jeugd bij. Bij PPSC heb ik het meegemaakt, een typische 3e klasser, die met de ideale mix aan jong en oud de 1ste klasse zaterdag haalde. Het was toeval en niet duurzaam, … maar toeval kun je organiseren. Net als een kunstgrasmat!

Dank je wel voor de mooie middag mannen, kreeg er weer energie van.