sv Zevenhoven – VVZwammerdam 0-4

Toch een beetje onzeker gingen we op weg naar Zevenhoven. We wisten al dat Justin Bons, Thom de Bruin en Reijer Peters, de hele linkerflank, geblesseerd waren en ook niet inzetbaar. Hoe zou trainer Erwin van der Zee dat oplossen? Uiteindelijk werd het een 4-3-3 opstelling met Jordi de Groot in de spits, Ruben de Bruin als ‘valse’ linksbuiten en Jim van Vliet als mid-mid met Lars Kremer en Morris van Vliet (geen broers) op de beide flanken als middenvelder. Ole Jansze stond linksback.

Jim van Vliet scoort hier de 0-3 voor Damme 1

Altijd lastig als de klok op het scorebord niet werkt, …. maar we proberen het toch. Het eerste kwartier was het aftasten geblazen het spel golfde op en neer en in de 12e minuut had Zevenhoven een zo op het oog een niet te missen kans, maar de bal werd onbaatzuchtig toch nog even afgelegd aan een speler die er nog beter voorstond en die schot ook in, maar die dekselse doelman Jaimy Groenen leek daar toch ook op gerekend te hebben en pakte de bal klemvast. Dat had de 1-0 kunnen wezen. Op een zo op het oog prima natuurgrasveld werd Damme echter sterker en sterker. En combineerde na dat eerste kwartier weer dat het lieve lust was en Zevenhoven kon er opportunistisch een aanvalletje tegenover stellen. Maar duidelijk werd al wel wie hier ‘de lakens’ op het groen laken zou uitdelen. Oppassen voor de counter dus. En rond de 20ste minuut ging één van ons aanvallen niet zoals het moest en kwam de bal op zeker 25 meter vanaf de goal per ongeluk voor de voeten van rechtshalf Morris van Vliet en die haalde ongelooflijk uit, waarbij de bal in de verre kruising binnen sloeg (staat op de foto’s). Jammer dat er geen bewegende beelden van zijn. 0-1 dus na ruim 20 minuten, …

Na een half uur had de doelman van Zevenhoven een black-out, … miste een bal en hielp ongewild Jordi de Groot aan zijn specialiteit: als goudhaantje er als de kippen bijzijn om te profiteren en dat deed hij zoals we hem gewend zijn. Hij tikte de 0-2 binnen en iedereen bij Damme (zeker ook de weer talrijke meegereisde supporters) haalde opgelucht adem. Dit zullen ze/we toch niet meer uit handen geven? Aanvoerder Lars Kremer had aan alle onzekerheden, … van de laatste vijf wedstrijden gingen er vier verloren definitief een eind kunnen maken door vlak voor rust de 0-3 te maken, maar hij schoot net over.

Na rust, nog geen wissels, bleven de Groen-hemden – in het zwarte Uit-tenue – gewoon doorduwen. En in de 51ste minuut en de  55ste minst bepaalde topscorer Jim van Vliet de stand op 0-4 met twee mooie goals, waarbij zijn tweede goal een prima assist was van de al eerder gememoreerde Jordi de Groot. Zo vanaf de 60ste minuut werden drie wissels ingebracht. De ploeg bleef gretig, maar doelpunten beleven helaas verder uit, zeker Ole Jansze had nog 0-5 kunnen bewerkstelligen. Wat vooral duidelijk werd, is dat de wissels (Bryan van den Nieuwendijk, Lars de Groot en Thijs Captein) prima mee konden. Thijs ging volgens de scheidsrechter Scherpenhuyzen, ook prima, te fel in en kreeg geel. Ook onze wissel Hans van Beek (als assistent-scheidsrechter) deed foutloos zijn werk evenals de grens van Zevenhoven overigens.

Ja, en nu? Door de 0-4 staan we ineens op doelsaldo bovenaan in de 3e periode. 😉 Ook wel leuk, .. en we hebben weer aansluiting met het linkerrijtje, zeker als we de inhaalwedstrijd thuis tegen DoCoS over twee weken weten te winnen. Komende week echter eerst thuis de return tegen Soccer Boys. De ploeg waar we uit veel moeite mee hadden, vooral ook omdat het mogelijk de beste ploeg is in onze Klasse 3A en we verloren daar door die merkwaardige strafschop. Veel ploegen lieten naast Zevenhoven dit weekend 2 of 3 punten liggen: Soccer Boys, RKDES, Koudekerk, Aarlanderveen, Altior, RVC’33, Esto, ASC, DoCoS en TAVV. Alleen BSC’68, Damme en Lugdunum (!) pakte de drie punten. Kort door de bocht: 13 ploegen zijn aan elkaar gewaagd en Zevenhoven moet heel snel uit een ander vaatje gaan tappen om erger te voorkomen. Aan hun grasmat ligt het in ieder geval niet.

• Verslag op Leiden Amateur Voetbal (klik hier)
  • 80 foto’s van de wedstrijd op onze Facebook-pagina (klik hier)
  • Verslag op NEORadio (Nieuwkoop) (klik hier)
  • Bericht Studio Alphen (klik hier)