Motto:

Bryan van den Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam toont zich minstens gelijke van SEV

VVZwammerdam heeft de beslissingswedstrijd tegen SEV om de 2e periodetitel met 1-0 verloren in de allerlaatste minuut van de wedstrijd. Tot dat moment wist VVZwammerdam zich 15 kansen en mogelijkheden te scheppen tegen 10 voor SEV. Normaal eindigt zo’n wedstrijd in 3-1 of 2-1 voor VVZwammerdam, maar niet vandaag.

1111111111111111111111111 Kopie
                                    Keeper Wouter van Valen in actie
De eerste helft was redelijk in evenwicht, maar VVZwammerdam kreeg toen wel zijn beste kansen om de wedstrijd te beslissen. De tweede helft hapten beide teams steeds meer naar adem (ze hadden jl. zaterdag al een wedstrijd gespeeld), maar SEV leek eerder rijk voor de knock-out dan VVZwammerdam. Een verlenging, waar het niet toe kwam zou zeker door VVZwammerdam in haar voordeel zijn beslist, SEV was aardig gesloopt en VVZwammerdam had nog verse krachten.

De beslissingswedstrijd, gespeeld op het kunstgras van DSO, was ingeluid door een echte voorwedstrijd van de D-pupillen van beide teams. Vervolgens kwamen de teams het veld op, begeleid door de D-puillenteams met de clubvlaggen in de hand. Een mooi aanblik. Het begin van de wedstrijd was voor SEV. Na een mooi schot van Toine Kremer voor VVZwammerdam dat rakelings het doel miste, kwam SEV even opzetten. In de 10e minuut misten zij twee kansen, waarbij onze doelman Wouter van Valen reddend wist op te treden. In de 16e minuut kwam Maarten van Riessen alleen voor de keeper maar hij miste. In de 20e minuut kwam na een verdedigende hakbal van Alois Kremer de bal op de VVZ-lat. Daarna knalde Alois Kremer op een verdediger in plaats van op het doel. Een minuut later, de 22e, lobde Toine Kremer voor een leeg doel over de keeper. Reijer Peters schoof na een half uur van links de bal prima langs de keeper, maar ook net langs, voor ons, de verkeerde kant van de paal. Daarna kwam er weer wat evenwicht in de kansen. Wouter van Valen zat even naast een voorzet, een voorzet van Maarten van Riessen werd niet op waarde geschat en SEV strandde, helemaal doorgebroken, op de uitstekende Wouter van Valen.

In de tweede helft wist SEV beter stand te houden tegen de Damse dadendrift. In het eerste kwartier na rust schoot SEV zelfs voor open doel over. In de 62e minuut klopte VVZwammerdam voor het eerst aan de deur bij SEV en dat zou 20 minuten zo doorgaan. Mitchell Bons schoot via een verdediger naast, Maarten van Riesen kopte kansrijk over. SEV kopte uit een corner nog over, maar daarna was er maar 1 ploeg die anspraak maakte op een doelpunt. Mitchell Henkes, ingevallen in de 66e minuut voor Mitchell Bons, schoot haarscherp in in de 73e minuut. De keeper redde mooi. In de 74e minuut keeg VVZwammerdam in een scrimmage drie kansen die niet werden benut (hebben we geteld als 1 kans). In de 80 minuut mikte Lars Kremer over. Amper 1 minuut later werd een doorgebroken Mitchell Henkes op het allerlaatste moment geblokt. Toine Kremer schoot een afgeslagen bal net naast. De slotminuten dwong SEV twee kansen af, een keer buitenspel gegeven. De laatste kans was tevens de beslissende. Geheel in stijl scoorde SEV uit een originele punter. Niet mooi, wel effectief.

Voor VVZwammerdam rest er na deze heel mooie prestatie slechts nog een theoretische kans op nacompetitie. SEV gaat op voor het kampioenschap. In de laatste wedstrijd van de competitie treffen zij concurrent Kagia. Wie zal dat winnen? Of gaat DWO er alsnog met de titel vandoor?

IMG 6392 Kopie
                                                        Groeps talk

IMG 6398 Kopie
                                                    Sander Schmand