VVZwammerdam – Siveo’60 2-1

VVZwammerdam heeft in de poulefase van de beker goede zaken gedaan. Door een overwinning op het altijd taaie Siveo’60 uit Zegveld is onze brigade op 6 wedstrijdpunten gekomen, terwijl de concurrentie (SV Gouda en Siveo’60) op 3 punten staan. Alphia is met 0 punten inmiddels kansloos. Volgende week kan VVZwammerdam de klus klaren bij Alphia door minimaal een gelijkspel te behalen. De wedstrijd van vanmiddag kende een bijzonder verloop. Er waren twee rustperiodes: de echte rust en een onderbreking ook van een kwartier in verband met onweer in de 10e minuut na rust. Het kantinepersoneel draaide dankbaar overuren.

Daniël van Leeuwen wordt gestopt door de keeper van Siveo ’60

VVZwammerdam moest eerst een kans van Siveo’60 doorstaan in de 5e minuut voor het zelf aan en reeks van kansen toekwam. In de 10e minuut belandde een corner van Koen Woudenberg perfect op het hoofd van Lars Kremer die in een woud van spelers niet de opening wist te vinden. Het werd bijna een own-goal. In de tussentijd was de doorgebroken Koen Woudenberg neergelegd door de Siveo-goalie wat vervolgens tot niets leidde, alleen geel voor de keeper. In de 20e minuut brak Mitchell Bons door, maar die kwam niet tot een goede afronding. Dat zou zich herhalen in de 27e, 33e, en 36e minuut. Intussen kwam Siveo’60 nog gevaarlijk door in de 23e minuut. In de 40e minuut scoorde VVZwammerdam de meer dan verdiende openingstreffer. Weer een knappe corner van Koen Woudenberg (hebben we jaren gemist zo’n goede trap, niet een laffe boog, maar strak) kwam op het hoofd van weer Lars Kremer. Na een scrimmage wist de attente Mark van Zoest de bal binnen te schieten. Helaas werd al een paar minuten later een tegentreffer geïncasseerd omdat de verdediging op het verkeerde been werd gezet.

De tweede helft verliep gelijkmatig, slechts onderbroken door een heftige onweersbui. VVZwammerdam bleef de beste kansen krijgen. Na een uur spelen viel er een modeldoelpunt van de (linker-)voet van Lars Kremer. Gewoon binnenkantje voet de hoek opzoeken: 2 – 1. Daarna miste VVZwammerdam nog kansen op de 3 – 1 en Siveo’60 kon niet echt een vuist meer maken.

VVZwammerdam heeft de afgelopen wedstrijden wat geswitched in de opstellingen en dat moet ertoe leiden dat trainer Rob de Lange tot een uiteindelijke keuze komt voor zijn basiself, als die al bestaat. Het ziet ernaar uit dat de selectiegroep van het 1e elftal veel gelijkwaardige spelers kent en dat iedereen aan spelen toe kan komen. Volgende week uit naar Alphia voor de winst in de bekerpoule. We zien u daar graag!