VEP – VVZwammerdam 1-1

VVZwammerdam heeft zijn positie op de ranglijst als runner-up weten te handhaven. Bij VEP uit werd een punt gepakt, na een wedstrijd waar maar 1 ploeg kon en wilde voetballen: VVZwammerdam.

Captain Lars Kremer betrad vandaag het veld met een regenboogband om zijn linker bovenarm. Het betreft een gezamenlijk statement van de Nederlandse voetbalwereld om LHBTI-acceptatie in het voetbal te bevorderen. #AllTogetherChallenge  #johnblankensteinfoundation

Dat er geen driepunter tot stand kwam had te maken met de onvolwassen manier waarop VVZwammerdam omging met een overtal-situatie. Als de groenwitten het spel moeten maken,  faalt het vaak. Zo ook nu. Na een openingsfase waarin VVZwammerdam enkele 100% kansen kreeg, greep VEP het initiatief. Enkele grote kansen werden gemist en VEP schoot zichzelf in de voet door een rode kaart te pakken in de 39e minuut.

Daarna is de wedstrijd makkelijk te beschrijven. Veel balbezit voor VVZwammerdam en een doelpunt in de 71e minuut (Jordi de Groot). De opdracht daarna was om gewoon uit te spelen tegen een ogenschijnlijk lamgeslagen tegenstander. Dat gebeurde niet. VVZwammerdam zwalkte tussen jagen op een extra doelpunt en gewoon achterin rondspelen. Drie situaties toonden dat VVZwammerdam te gehaast de aanval zocht, terwijl rondtikken genoeg was. In de 83e minuut scoorde VEP uit een serie van 4 corners. In de 89e minuut schoot Koen Woudenberg nog een open kans over het doel. Volgende week vv Zevenhoven thuis.