VVZwammerdam – Nieuwkoop: 1-2

De wedstrijd tussen VVZwammerdam en Nieuwkoop was de wedstrijd tussen de ploegen van “net niet”. Nieuwkoop kan in de top van de 3e klasse geen aansluiting krijgen en VVZwammerdam zakt niet door de ondergrens richting degradatie of nacompetitie. De wedstrijd zelf illustreerde dat perfect. Beide ploegen waren onmachtig om het spel naar eigen hand te zetten en een fatsoenlijk aantal kansen te scheppen. Dus speelde het toeval een belangrijke rol.

Justin Bons op links aan de bal

Zo kwam in de 3e minuut Nieuwkoop heel goedkoop aan een openingstreffer door falen van de keeper van VVZwammerdam. In de 6e minuut schoot Koen Woudenberg tegen de paal, anders stond het 1-1. Na het openingskwartier kwam VVZwammerdam beter in de wedstrijd met kansen voor Tim Kramer en Koen Woudenberg. Tot in de 30e minuut uit het niets een penalty viel voor Nieuwkoop (handsbal): 0-2. Kort daarna in de ’39e minuut werd Justin Bons omvergelopen  in de zestien, strafschop voor VVZwammerdam die onberispelijk werd binnen geschoten door Koen Woudenberg 1-2. In het laatste uur toonde Nieuwkoop geen stootkracht die je zou verwachten van een subtopper en VVZwammerdam kwam aan meer kansen toe. Toine Kremer en drie keer Tim Kramer vonden niet het juiste schot om de (verdiende) gelijkmaker te scoren.
Volgende week naar NSV’46 voor een spannende pot, met op het spel de vrijwel laatste kans voor de ploeg uit Noorden om de nacompetitie te ontlopen.