VVZwammerdam – BSC’68: 2 – 4

In een wedstrijd die van de eerste tot de laatste minuut boeiend was, trok VVZwammerdam aan het kortste eind tegen BSC’68. De schade die in de eerste helft was opgelopen kon niet meer worden rechtgezet al mocht VVZwammerdam daar gezien de spelverhouding en kansen lang hoop op houden.

161008 35 VVZ BSC 2 4 Kopie Kopie

VVZwammerdam startte in tegenstelling tot de laatste weken erg matig aan de wedstrijd. De ene helft van de ploeg trapte op het gaspedaal en de andere helft wist zich daarmee, hoofdzakelijk als toeschouwer, geen raad. Dat leidde tot vijf vrije kansen voor BSC’68 die eerst om zeep geholpen zouden worden, grotendeels door vakkundig ingrijpen van doelman Emiel Samsom, die de ene na de andere doorgebroken BSC’speler van scoren af wist te houden. Dat lukte tot in de 17e minuut, toen het toch raak was: 0-1. Intussen had de Zwammerdam-aanval in de 13e minuut een dubbele kans gemist. Wat zich intussen ook openbaarde was dat de wedstrijdleiders (arbiter en grensrechter) ieder voor zich een eigen kijk hadden op buitenspelsituaties die niet overeenstemde met wat de goegemeente waarnam. Tussen alle debatten daarover bleef het kansen regenen. Drie voor BSC’68, waaronder de 0-2 in de 24e minuut. Vlak na het halfuur kreeg VVZwammerdam in een actie drie kansen op rij om dichterbij te komen. In plaats daarvan mocht BSC’68 vanuit Zwammerdambril een vervroegd Sinterklaascadeau uitpakken in de vorm van een penalty. Een prachtige redding van Emiel Samsom die eerder bij de bal leek te zijn dan de tegenstander werd tenietgedaan door een door de scheidsrechter geconstateerde overtreding. Geel en penalty: 0-3 in de 35e minuut. In de 38e minuut was er nog een kans voor een van de broertjes Bons. Weer mis. In de 43e minuut volgde een penalty voor VVZwammerdam die door Lars Kremer onberispelijk werd binnengeschoten. Dat gaf wat moed. Aan het scorebord leed was echter nog geen eind gekomen voor VVZwammerdam want BSC’68 mocht vlak voor rust nog eens met een free ticket op doelman Samsom af: 1-4.
De tweede helft gaf aanvankelijk hetzelfde beeld met BSC’68 heel even nog als bovenliggende partij. Gelukkig deden zich ook nauwelijks meer betwiste situaties voor. Tegenover drie kansen voor de gasten zette VVZwammerdam in de tweede helft zeven kansen. Het resulteerde in slechts 1 doelpunt dat al in de 52e minuut viel van de voeten van Kevin Bergshoeff. Het laatste halfuur was dus voor VVZwammerdam, dat met invaller Kenny Blanken nog iets probeerde te forceren. Twee uitstekende kansen waren ook aan hem nog niet besteed.
Volgende week gaan we het vol goede moed weer proberen, nu uit tegen Siveo’60 in Zegveld.