VVZwammerdam – avv Alphen 2-4

Voor ons de tweede oefenwedstrijd, voor avv Alphen de eerste. Je voetbalt in deze tijd niet alleen met de tegenstander, maar ook met Lowlands, de zomervakantie en het weekendje uit. Een uitgelezen kans dus om alle spelers aan bod te laten komen en ervaringsminuten op te laten doen. Zowel bij Alphen als bij ons ontbraken er zeker een stuk of vijf. Oud-trainer Rob de Lange (en zijn vrouw Lucie) waren weer even terug aan de Spoorlaan. Hij zal daar geen slechte smaak aan hebben overgehouden en een paar biertjes hebben gekregen van onze assistent-scheidsrechter Gerro na een verloren weddenschap. We houden het hier kort: er zijn ook drie interviews met mensen die er echt verstand van hebben en er zijn beelden gemaakt door Studio Alphen die maandag verschijnen. Top!

De wedstrijd was op het kunstgrasveld, ons Veld 1 heeft toch te veel geleden van de droogte. We stonden al binnen 2 minuten met 0-1 achter, maar Lars Kremer maakte op slag van de eerste drinkpauze de 1-1, na een goed voorzet van Koen Woudenberg. Gelijk na de drinkpauze was het alweer 1-2 en gelijk daarna was het 1-3. Toch moeten we stellen dat we best veel kansen kregen. Over de hele wedstrijd een balbezit hadden van 60-65%, spits Morris van Vliet regelmatig op de goal kon koppen en dat ook deed, maar helaas niet doeltreffend. Desalniettemin zal de trainer een beeld hebben gekregen van ‘het wapen’ Morris.

Na rust waren we sterker en hadden aanzienlijk meer balbezit en speelde ook voortdurend op de helft van AVV. Waarschijnlijk was de conditie van de mannen uit Alphen nog ietsje minder. Ze hebben in ieder geval wat minder trainingsuren in de benen. Dat leidde vlak voor tijd nog tot twee goals: van onze kant door Koen Woudenberg.

Al met al een nuttige wedstrijd en volgende week naar het Veltins-toernooi bij Be Fair in Waddinxveen. Details volgen nog in de loop van de komende week. Uw vaste verslaggever is dan op vakantie (ja, ja) dus het verslag komt vast van een andere liefhebber.