NSV’46 – VVZwammerdam: 2-1

VVZwammerdam heeft zichzelf een slechte dienst bewezen door bij degradatiekandidaat NSV uit Noorden onderuit te gaan. Na de eerste 10 minuten aardig voetbal van Damse zijde werd het initiatief volledig uit handen gegeven aan NSV dat doorhad dat met hard werken en een paar tactische omzettingen de groene brigade makkelijk was te slopen.

Emiel Samsom stopt hier de strafschop

VVZwammerdam ging over tot eilandenvoetbal (ieder voor zich, elke linie voor zich, onzichtbaar middenveld) en vocht meer tegen zichzelf dan tegen de tegenstander. Teveel spelers waren toeschouwers en te weinig spelers namen initiatief (weglopen bij je tegenstander, schijnbeweging maken, lastig aanwezig zijn). De enige speler die (spreekwoordelijk ook een eiland) overeind bleef was doelman Emiel Samsom. Met een aantal geweldige reddingen en een gestopte strafschop in de eerste helft hield Emiel VVZwammerdam nog enigszins in de race. In het eerste kwartier van de wedstrijd had VVZwammerdam overigens al een handvol mogelijkheden om te scoren, maar deed dat niet. In de 35 minuut scoorde NSV fraai de 1-0.
Na rust zag het er lange tijd naar uit dat NSV de 2-0 zou scoren, maar onverwacht kwam VVZwammerdam in de 65e minuut toch aan een gelijkmaker. Lars Kremer scoorde na een mooie voorzet van de goed ingevallen Thijs Nulle, die in zijn eentje de kar trok. Een paar minuten later was het weer raak voor de Noordenaren: 2-1. VVZwammerdam drong nog wel aan, maar de machteloosheid straalde er van af. .
Uithuilen en opnieuw beginnen. Alphia lijkt een geschikte tegenstander om in vast te bijten een een weer broodnodige 3-punter te scoren komende zaterdag.