VVZwammerdam – Sportief 1-2

Een van de weinige echte derbies voor VVZwammerdam dit seizoen werd vanmiddag gespeeld op het sportpark aan de Spoorlaan. Sportief was onze gast. Beide ploegen misten weinig basisspelers waardoor spektakel verzekerd was. Immers: Sportief is al gedegradeerd en VVZwammerdam kan feitelijk geen aanspraak meer maken op de nacompetitie voor promotie. Tot een spektakel kwam het in zoverre dat Sportief in deze wedstrijd voortdurend aan het langste eind trok en VVZwammerdam op achtervolgen was aangewezen. Dat gaf een spannende wedstrijd te zien.

IMG 6621 Kopie
                                              Lars Kremer in actie

VVZwammerdam was dus op achtervolgen aangewezen en daarin was de ploeg absoluut  niet gehaaid genoeg.  VVZwammerdam kreeg in de 1e minuut al een vroege wakeup-call. De rechtsbuiten van Sportief verscheen door een steekbal alleen voor onze keeper. Wouter van Valen redde bekwaam. Door te weinig arbeid van de voorhoede en het middenveld bleef de 1 op 1 spelende achterhoede van VVZwammerdam onder veel te zware druk staan. Gevolg: in de 9e minuut 0-1. In de 21e minuut kwam VVZwammerdam langszij door een rommelig collectief doelpunt: 1-1. Misschien raakte Reijer Peters de bal als laatste. Daarna was het spelbeeld voor de rest van de wedstrijd bepaald. VVZwammerdam kreeg in de 1e en de 2e helft vier kansen die met een schot over werden beslist: Lars kremer 2x, Toine Kremer 1x, Nick v.d. Berg 1x.

In de tweede helft miste Reijer Peters alleen voor de keeper en liet Sportief nog twee mooi kansen onbenut. Doordat VVZwammerdam vlak voor rust met 10 man kwam te staan, was het een beetje vechten tegen de bierkaai deze middag. Gerald van Asselt was de ongelukkige met een rode kaart, 2x geel. Deze wedstrijd had alles in zich van een “alles zit tegen”. U kunt zelf wel invullen wat dat “tegen” allemaal was. De spelers hebben hun best gedaan, maar het tikkeltje extra om te willen winnen ontbrak. En dat maakt altijd het verschil. Complimenten aan onze tegenstrevers uit Woerdens Verlaat die volgend jaar een leuke competitie tegemoet kunnen zien in de 4e klasse. Voor VVZwammerdam rest een zwaar zomerkamp waarin gaat worden geoefend in: hoe neem ik een corner, een vrije trap of hoe benut ik een schietkans, met als motto: we hangen over de bal en doen iets straks. VVZwammerdam heeft wat dat betreft dit seizoen het behoorlijk volledig af laten weten: te veel krul en te weinig kracht.

pupil Kopie
                                         Pupil van de week Bob Veldhuijs

IMG 1031 Kopie
                                   Mark Noorlander alleen voor de keeper