Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam troeft voor de beker Alphia af: 0-2

VVZwammerdam heeft verdiend van vv Alphia gewonnen in de eerste bekerwedstrijd uit een reeks van 3. Duidelijk is dat het team stappen aan het maken is. Conditioneel overtrof het de Alphianen volledig, de strijdlust was weer volop aanwezig. Maar wat er nu bij kwam ten opzichte van de oefenwedstrijden was dat het team beter als team opereerde. De onderlinge coaching was, afgezien van de eerste minuten, plots veel beter verzorgd. Voeg daarbij dat de jonge keeper Bart-Jan Pfaff (17) foutloos keepte en in de 80e minuut zelfs een penalty stopte. Verder kruidden vooral de jongeren bij VVZwammerdam de wedstrijd. Thijs Nulle, Stork Drexhage, Ruben de Bruin en Koen Woudenberg waren te rap voor de tegenstanders en vonden elkaar goed. De meer ervaren krachten eromheen lieten zich ook van hun beste kant zien.

Later vielen in: Mitchell Bons, Justin Bons en Martijn Vink.

Alphia kwam sterk uit de startblokken en kreeg in de 3e minuut al een reuzenkans. Na nog wat onzekerheden in de defensie begon VVZwammerdam in een goed ritme te komen en schiep zich ook wat kansen. Al voor rust hadden de Dammenaren een voorsprong verdiend. In de tweede helft werd dat beeld nog versterkt. Alphia zakte steeds verder in het moeras en niet verrassend waren de doelpunten in de 62e minuut (Mark van Zoest) en in de 73e minuut (Jordi de Groot). Intussen verprutste Alphia enkele mooie kansen en miste een penalty in het slotkwartier. Aan het eind van de wedstrijd was het meesterschap zo duidelijk dat VVZwammerdam de bal moeiteloos rond kon spelen op elk deel van het veld.
Met vertrouwen kan de confrontatie volgende week (7 september) thuis tegen Koudekerk tegemoet worden gezien.