VVZwammerdam – Kamerik 3-0

Op zaterdagmiddag – op het gesproeide Veld 1 – ontvouwde zich het scenario zoals we dat hadden gehoopt. Uiteindelijk speelden de naaste concurrenten sc Woerden en SCH’44 gelijk tegen elkaar (1-1) en Damme pakte relatief makkelijk de drie beoogde punten tegen Kamerik. Nog vijf wedstrijden; aanstaande dinsdagavond beginnen we aan de Spoorlaan weer helemaal opnieuw tegen Nicolaas Boys. De volgende finale!

Damme begon furieus aan de eerste helft. Vermoedelijke geïnspireerd door Feyenoord thuis tegen Marseille. Kamerik had het er knap lastig mee. Binnen 17 minuten had het al 4-0 kunnen zijn. De Kamerikazen werden behoorlijk met de rug tegen de muur gezet. Het was helaas maar 2-0, maar de druk was overweldigend en ook nog eens in een moordend tempo. Beide doelpunten ontstonden door één-keer-raken-combinaties vlak voor de goal. Je zag letterlijk de tegenstander hijgend achter de feiten aan lopen. Koen weer eens eentje (18e incl. beker/vriendschappelijke wedstrijden) en Jordi ook weer eentje (de 20ste incl. beker/vriendschappelijk wedstrijden). Vanwege de warmte werd een drinkpauze ingelast halverwege de eerste (en tweede) helft. Het maakte niet uit voor Kamerik: Jeroen kopte een corner net over en Justin Bons (op 10) schoot net over.

De toeschouwers wreven zich eens lekker in de handen. De tweede helft zou vast nog mooier en beter worden. Sneller spelen kon immers bijna niet. Na rust kwamen Ruben de Bruin, Gerald van Asselt en Thijs Nulle in het veld. Van enige verslapping was inderdaad geen sprake, maar tot een doelpuntenfestijn kwam het toch niet. Ruben de Bruin knalde tegen de paal, Reijer Peters trof het zijnet en Koen maakte met behulp van de jonge doelman van Kamerik de 3-0 (75ste minuut). Zijn 19e goal inmiddels. En de assistent-grensrechter van Kamerik was in ieder geval extreem goed bij de les, klaar wakker en dat voorkwam erger.

Na afloop lekker napraten op het gras in de zon: even nagenieten! Maar dinsdagavond alweer aan de bak tegen Nicolaas Boys die dit weekende VEP met 3-1 terug naar Woerden stuurde. Onderstaand het programma voor dinsdagavond aanstaande en … zondagmiddag volgen de foto’s hier (30 stuks) en op Facebook (alle 100 foto’s) van de wedstrijd tegen Kamerik.